فیس بوک رفع فیلتر می شود؟

خورنا: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور توضیحاتی درباره نشست خود با ۶ عضو دولتی کمیته تعیین مصادیق جرایم رایانه‌ای که یک نماینده آن را برای بررسی موضوع «فیس بوک» دانست، ارائه کرد.

صبح امروز یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس از برگزاری جلسه هفته گذشته مشاور رسانه‌ای رئیس‌ جمهور با نمایندگان ۶ وزیر عضو شورایعالی فضای مجازی خبر داد.

فاطمه رهبر عنوان کرد که جلسه محمدرضا صادق با نمایندگان وزرای علوم، فرهنگ و ارشاد، اطلاعات، دادگستری، ارتباطات و آموزش و پرورش برای هماهنگی در جهت رفع فیلتر فیس‌ بوک بوده است.

خبرنگار فارس در تماسی با محمدرضا صادق از وی در این زمینه سؤال کرد که مشاور رئیس جمهور توضیح داد: این نشست در واقع جلسه با ۶ عضو دولتی کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای بوده است.وی دلیل برگزاری این جلسه را هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت عنوان کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه به‌طور خاص درباره موضوع رفع فیلتر فیس بوک صحبت شد، گفت: در این نشست درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.

صادق با بیان اینکه تمرکز روی یک موضوع خاص مشکلی از کشور را حل نمی کند، افزود: ما برای تقویت فعالیت‌های دولت، با نمایندگان وزارتخانه‌ها در کمیته‌ها و شوراهای مختلف جلسه داریم و وظایفی را که بر عهده‌مان قرار دارد، پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات باید در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی نظام که مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند باشد و کارها باید منطبق با اصولی باشد که وظیفه دولت است و ما در این چارچوب حرکت می‌کنیم.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا جلسه وی با نمایندگان ۶ وزارتخانه تصمیمی خاص یا مصوبه‌ای داشته، گفت: در این جلسه مباحث مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

صادق خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جلساتی با مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی در پایان این نکته را نیز متذکر شد: اگر خانم رهبر یا هر یک از نمایندگان محترم مجلس در این زمینه از من سؤال می کردند، به آنها توضیح می دادم.