ضرورت ساخت کتابخانه‌های تخصصی در مراکز شهرستان‌ها

خورنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر ضرورت ساخت کتابخانه‌های تخصصی در مراکز شهرستان‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر در مراسم بیست و یکمین گرامیداشت کتابداران، کتابخانه عمومی و مطالعه مفید و تجلیل از برترین‌های حوزه کتاب و کتابخوانی خوزستان که بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: ساخت کتابخانه‌های تخصصی در مراکز شهرستان‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: باید در مرکز هر شهرستان یک کتابخانه تخصصی ساخته شود تا همه شهروندان بتوانند نیازهای مطالعاتی خود را تامین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: ما آمادگی ساخت این کتابخانه‌ها را در شهرهای مختلف سراسر استان خوزستان داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته باید زمین این کتابخانه‌ها با تلاشی که فرمانداران شهرستان‌ها انجام می‌دهند در اختیار ما قرار گیرد.

سپهر تصریح کرد: استاندار خوزستان به ویژه معاونت عمرانی استانداری نیز باید بودجه مورد نیاز ساخت کتابخانه‌های تخصصی در مراکز شهرستان‌ها را تامین کنند.

وی در ادامه از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان نیز خواست در صورت ساخت کتابخانه‌های تخصصی در شهرستان‌ها، آن‌ها را از نظر نیرو و کتاب تجهیز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خود ما نیز به عنوان کارگر برای ارتقای فرهنگ جامعه، ساخت این کتابخانه‌ها را بر عهده می‌گیریم.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما یک جنگ فرهنگی است تاکید کرد: باید کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف نوشته شود که با ذائقه دانش آموزان و دانشجویان که جمعیت زیادی از کشور را تشکیل می‌دهند همخوانی داشته باشد.

سپهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت کتابخانه‌های عمومی گفت: در یک سال گذشته ۳۰ کتابخانه عمومی در سطح استان خوزستان ساخته شد که ۲۲ باب آن در یک روز به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هم اکنون نیز دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان گتوند ساخته شده و آماده بهره برداری است.