عذرخواهی از خوزستان برای عدم دعوت به جلسه شورای عالی صنایع دریایی

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: از خوزستان برای عدم دعوت در نخستین جلسه شورای عالی صنایع دریایی دولت یازدهم عذرخواهی شد.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه از خوزستان برای عدم دعوت در نخستین جلسه شورای عالی صنایع دریایی دولت یازدهم عذرخواهی شد اظهار کرد: اینکه نخستین جلسه شورای عالی صنایع دریایی دولت جدید اخیرا و بدون حضور استان خوزستان برگزار شد کم لطفی بود اما در این خصوص گلایه‌های خود را به مسئولان امر ابراز کردیم.

وی افزود: امیدواریم جلسات بعدی با حضور مسئولان این استان و ظرفیت‌های قابل قبول خوزستان برگزار شود زیرا این مرز و بوم در زمینه صنایع دریایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خوزستان در این زمینه صاحب نظر است و تجارب بالایی دارد که می‌توان از آنها در بحث‌های صنایع دریایی کلان کشوری بهره برد.

عضو شورای عالی صنایع دریایی همچنین عنوان کرد: شورای عالی صنایع دریایی حرکت بسیار خوب و ارزشمندی است که در دولت دهم شکل گرفت اما توسعه و ترویج پیدا نکرد.

وی ادامه داد: در دولت قبل، جلسات مربوط به این حوزه منظم و قابل قبول برگزار نمی‌شد و حرکت این شورای عالی تقریبا نیمه متوقف شده بود.

رئیس فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشحالیم با آغاز به کار دولت جدید شاهد توجه به حرکت مجدد شورای عالی صنایع دریایی هستیم و این روند را نقطه عطفی برای بخش دریایی کشور و به ویژه استان خوزستان می‌بینیم.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم خوزستان با برخورداری از همه ظرفیت‌های موجود در این بخش بتواند منشا اثر باشد و در این حوزه شکوفایی و ارتقای مضاعفی را دنبال کند.

دهدشتی، بار دیگر به اهمیت تشکیل جلسات منظم شورای عالی صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: با توجهی بیشتر به این مقوله می‌توان در زمینه تحریم‌ها نیز تصمیمات و راهکارهای خوب و موثری را اندیشید و ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نخستین جلسه شورای عالی صنایع دریایی دولت یازدهم در آبان ماه سال جاری با دعوت از استانداران هرمزگان، بوشهر و گیلان و عدم حضور هیچ‌یک از مدیران استان خوزستان برگزار شد.