امدادرسانی به ۶۲۴ خانوار گرفتار سیل در خوزستان

خورنا: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از امدادرسانی به ۶۲۴ خانوار گرفتار سیل در سطح استان خبر داد.

علی عسکر ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اثر بارندگی چند روز گذشته در خوزستان ۲ هزار و ۹۸۱ نفر از مردم خوزستان در شهرستان‌های بهبهان، آغاجاری و امیدیه، شادگان، آبادان و خرمشهر که گرفتار سیلاب شده بودند با کمک نیروهای امدادی هلال‌احمر نجات یافتند.

وی افزود: سیل در مناطق عشایر دوگوش، کارخانه سیمان، کوره جبور، دروازه قرآن در بهبهان به ۱۵ خانوار آسیب رسانده که نیروهای امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات ۶۲ نفر از این مناطق اقدام کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین در منطقه جاده قدیم بهبهان ـ اهواز در نزدیکی روستای امامزاده شیرعلی نجاتگران، جمعیت هلال احمر هشت خودرو و ۱۷ فرد گرفتار را از چنگ سیلاب مواج نجات دادند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق مرکزی، روستای بیت رستم، سالمی و دارخوین از توابع شادگان نیز موجب ایجاد سیل و آبگرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به ۴۰ خانوار شده است که امدادگران به بیش از ۱۰۰ نفر در این مناطق امدادرسانی کرده‌اند.

عسکر ظاهری با اشاره به ایجاد سیل و آبگرفتگی در خرمشهر گفت: سیلاب در مناطق مولوی، زمین شهری، شنه و محرزی، کوی آریا، روستای پل نو و روستای سرحانیه باعث ایجاد خسارت به ۳۴ خانوار شد که امدادگران جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی به عملیات امدادرسانی اقدام کرده و ۱۰۲ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر از خدمات امداد جمعیت بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در شهرهای امیدیه و آغاجاری نیز ۱۱ خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودند که با تلاش نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان از وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق کوی کارگر، فیه، طیب، بهار، ذوالفقاری و اروند کنار شهرستان آبادان خبر داد و گفت: ۵۳۰ خانوار از کمک‌های امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای کمک به مناطق سیل‌زده ۳۰ گروه امداد رسان، ۱۹ دستگاه لجن‌کش، ۳۱ دستگاه انواع خودرو و ۲ قایق اعزام شدند، عنوان کرد: در مجموع ۱۳۶۳ تخته پتو، ۶۱۰ تخته موکت به متراژ ۶۰۰۰ متر، ۳۲۰ دستگاه چراغ والور، ۴۰ دستگاه چادر، ۶۵۰ متر نایلون پوششی، ۲۰۰ دستگاه کلمن و کتری آب، ۲۷۰۰ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ کیلو قند، شکر، روغن و چای به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.