مسئولان در خصوص باران‌های اخیر با مردم شفاف صحبت کنند

خورنا: نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: مسئولان ملاحظات را کنار بگذرند و در خصوص باران‌های اخیر با مردم شفاف صحبت کنند تا مردم حقایق را بدانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر سودانی در نشست کارگروه بررسی بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز آب باران در خوزستان تبدیل به سم می‌شود به دلیل تولید آلاینده‌های بسیاری است که در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان سرشار از منابع خدادادی است، ادامه داد: دخالت و مدیریت انسان در این منابع باعث شده است که رحمت‌های خداوندی به زحمت تبدیل شود.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس افزود: متأسفانه همین انسان‌ها چشم طمع به کارون دوخته‌اند و می‌خواهند جلگه آباد خوزستان را به ویرانه‌ای تبدیل کنند.

وی با اظهار ناراحتی اذعان داشت: مسئولیت بررسی حادثه بارش باران‌های میکروبی به طور رسمی برعهده کیست؟ آیا ستاد بحرانی که در استان تشکیل شده است از پشتوانه اجرا و اختیارات لازم برخودار است؟

سودانی، یکی از عوامل آلایندگی در استان را وجود شرکت نفت دانست و بیان داشت: اگرچه امکان تعطیلی تولید نفت وجود ندارد اما چه زمانی باید شاهد آن باشیم که منابع در خدمت مردم باشند. آیا موردی مهم‌تر از سلامت مردم وجود دارد؟

وی، ترکیب رطوبت با آلاینده‌های موجود در هوا را یکی از عوامل محرکه در باران‌های میکروبی عنوان کرد و گفت: اکتشافات جدید نفت با دستگاه‌های به‌روز که به وسیله چینی‌ها انجام می‌شود باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس خطاب به مسئولان کشوری، اذعان داشت: چطور می‌شود که برای حادثه اتوبوسی که در قم رخ داد ستاد ویژه‌ای در دولت تشکیل می‌دهند اما برای مسئله مهمی مثل آلودگی هوا هیچ گونه ستادی تشکیل نمی‌شود آیا منابع درآمدی مهم‌تر از سلامت مردم است؟

وی در پایان متذکر شد: آلایندگی‌های موجود در استان به حدی است که چه بسا بر جنینی که در شکم مادر وجود دارد اثرگذار باشد لذا باید نگران آینده مردم خوزستان بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رسا بااین اوضاع بایدترک دیارکه نه بایدازشهرم فرارکنم تافرزندانم اسیب نبینندخدابه همه ی مارحم کندای کاش همه بااین نماینده همصدا میشدیم