اهواز سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: متاسفانه اهواز سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد و این امر یکی از معضلات شهر اهواز به شمار می‌رود.

حسین حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی مشکل نه تنها اهواز بلکه استان‌های دیگر نیز هست اما هرچه سریع‌تر باید این معضل برطرف شود.

وی بیان کرد: مطالعات طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در سال ۸۵ انجام شد که مشاور وقت برای انجام این طرح ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرد اما متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: کم اهمیتی مسئولان وقت و عدم اعتبار مناسب مانع از اجرایی شدن این طرح شد اما شورای چهارم در برنامه دارد که این طرح را هر چه سریع‌تر اجرا کند.

وی ادامه داد: وقتی شورای چهارم بر سر کار آمد بودجه سال ۹۲ بسته شده بود و کاری از دست ما بر نمی‌آمد اما قطعا در سال ۹۳ اعتباری مناسب برای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در نظر خواهیم گرفت.

حیدری، زمان پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه را ۱۰ ساله عنوان کرد و افزود: اگر چه امروز برای اجرایی کردن پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی سه برابر سال ۸۵ نیاز به اعتبار داریم اما در هر صورت باید این طرح را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر آب گرفتگی معابر بهتر از سال‌های قبل بود افزود: نیروهای شهرداری تمام تلاش خود را در راستای رفع آبگرفتگی معابر انجام می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز به شبکه فرسوده فاضلاب شهر اهواز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه فاضلاب اهواز لایروبی نشده است و این موضوع باعث می‌شود که فاضلاب‌ها به هنگام بارندگی برعکس عمل کنند.