ورود بسیج به تامین امنیت ماهشهر/ در سطح شهرستان هیچ ربایندگی صورت نگرفته/ امنیت برقرار است

خورنا: فرماندار شهرستان ماهشهر ضمن تکذیب هرگونه آدم ربایی در سطح شهرستان ماهشهر اظهار داشت: از ابتدای آذرماه سال جاری نیروی بسیج در تامین امنیت شهرستان ماهشهر به نیروی های امنیتی-انتظامی کمک جدی خواهد کرد.

طباطبائی: برقرار امنیت اصلی ترین وظیفه فرمانداری است

سید جعفر طباطبائی، فرماندار شهرستان بندرماهشهر درخصوص مسائل امنیتی در گفتگو با خبرنگار خورنا در ماهشهر اظهار داشت: برقراری امنیت و ایجاد احساس امنیت در بین شهروندان حق مردم ماهشهر و یکی از اصلی ترین وظایف فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین امنیت شهرستان میباشد، به همین دلیل با برگزاری جلسات مداوم شورای تامین امنیت، برنامه های بسیار گسترده و قابل قبولی در خصوص ارتقای سطح امنیت و بالا بردن احساس امنیت در بین ساکنین شهرستان ماهشهر مصوب شده است که یا اجرا و یا در حال اجرا میباشند.

رئیس شورای تامین امنیت شهرستان ماهشهر اظهار داشت: مشکلات امنیتی شهرستان ماهشهر دو عامل اصلی دارند که یکی حاشیه نشینی بسیار زیاد در سطح شهرستان و یکی کمبود کلانتری در سطح شهرستان میباشد.

حاشیه نشینی عامل اصلی جرم در شهرستان ماهشهر

طباطبائی در خصوص میزان حاشیه نشینی در سطح شهرستان و راههای جلوگیری از پیشرفت و معکوس کردن تعداد خانوارهای حاشیه نشین بیان داشت: شهرستان ماهشهر با جمعیتی حدود ۲۸۰ هزار نفر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر حاشیه نشین را در خود جای داده است که معادل ۳۵ درصد کل جمعیت شهرستان است.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: شهر بندر امام خمینی حدود ۷۰ درصد حاشیه نشین دارد که این امر یکی از دلایل بالا رفتن جرم در این بخش است زیرا حاشیه نشین ها از امکانات و ساختار واحد شهری فاصله دارند و کنترل این مناطق نیز با مشکلاتی مواجه میشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر بندر امام خمینی ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته و آماده بهره برداری میباشند که ویژه حاشیه نشین ها ساخته شده اند. این قبیل اقدامات جزو برنامه های بلند مدت شهرستان جهت کاهش حاشیه نشینی و افزایش ضریب امنیت و تسهیل در برقراری امنیت میباشد.

کمبود کلانتری در سطح شهرستان، معضلی که باید هرچه زودتر حل شود

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان ماهشهر گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در برخی موارد باعث کندی در خدمت رسانی های انتظامی و کنترل همه مناطق میشود، کمبود کلانتری ها و همچنین کمبود وسایل نقلیه میباشد که این مورد هم بررسی و در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی جهت شفاف سازی وسعت فعالیت کلانتری ها، خاطرنشان کرد: در شهر ماهشهر تنها ۲ کلانتری وجود دارد که باید از یک سو تا مرز شهرستان امیدیه، از یک سو تا مرز شهرستان هندیجان، از یک سو تا بندر امام خمینی و از سوی دیگر تا جراحی را پوشش دهد که این امری مشکل و طاقت فرسا است.

طباطبائی بیان داشت: به عنوان نمونه شهرک مدنی که یک شهرک حاشیه نشین در جاده ماهشهر – هندیجان است جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر دارد که باید یک کلانتری ویژه در خود داشته باشد اما همچنان زیر مجموعه کلانتری های ماهشهر قرار دارد.

با همکاری شهرداری ها و صنایع پتروشیمی، ناوگان نقلیه نیروی انتظامی شهرستان تجهیز شد

طباطبائی در خصوص تامین وسایل نقلیه موتوری جهت گشت و رسیدگی سریع به تخلفات اظهار داشت: اخیران با همکاری شهرداری های بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و شهر چمران تعداد زیادی موتور سیکلت خریداری و در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفته که به زودی وارد ناوگان موتوری نیروی انتظامی میشوند.

فرماندار شهرستان ماهشهر ادامه داد: این موتورها در بخش های مختلفی از جمله گشت های محسوس، گشت های نامحسوس و رسیدگی به شکایات و تخلفات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کمیته راهبردی صنایع پتروشیمی ماهشهر که مسئول کمک های مالی به شهرستان نیز میباشد، مقرر شده است که مبلغی جهت خرید خودروهای سواری برای تجهیز هرچه بیشتر و مناسب تر ناوگان نیروی انتظامی شهرستان اختصاص یابد که به زودی و پس از تصویب نهایی انجام خواهد شد.

دور جدید نصب دوربین های مدار بسته در منطقه

طباطبائی در خصوص افزایش دوربین های مدار بسته و کنترل ورودی و خروجی های شهرستان اظهار داشت: مکان یابی های دقیقی جهت نصب دوربین های مداربسته بیشتر در سطح شهرستان انجام شده و به زودی مرحله بعدی نصب دوربین های مدار بسته انجام خواهد شد که این امر موجب افزایش چشم گیر امنیت خواهد شد. همچنین مقرر شده تا جهت کنترل دقیق امنیت شهرستان، ورودی ها و خروجی های شهرستان بخصوص در ایام تعطیل و روزهای حساس شدیدا کنترل شوند.

بازداشت ۶۰۰ مجرم در ۶ ماه

رئیس شورای تامین امنیت شهرستان ماهشهر در خصوص دستگیری ها و برخود با مجرمان اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ سارق در سطح شهرستان دستگیر شده اند و با رایزنی های انجام شده با دادگاه شهرستان مقرر شد برای مجرمانی که جرم های خطرناک انجام میدهند و مشوش اذهان عمومی هستند اشد مجازات در نظر گرفته شود.

از ابتدای آذر، نیروی مقاومت بسیج به تامین امنیت شهرستان کمک میکند

وی در خصوص ورود بسیج به تامین امنیت شهرستان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران هرکجا بسیج و بسیجی وارد شده است نتیجه مطلوب و مثبتی اخذ شده و در این خصوص هم قطعا بسیج میتواند به تامین امنیت شهرستان کمک های شایان ذکری ارائه دهد.

imagesطباطبائی ضمن اشاره به محدود بودن امکانات و زیرساخت های نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر شورای تامین شهرستان با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانده بسیج ماهشهر کلیه موارد مورد تبادل نظر قرار گرفت و به یک چارچوب جهت همکاری بسیج با ارگان های انتظامی و امنیتی رسیدیم.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان ماهشهر اظهار داشت: چارچوب های مورد بحث قرار گرفته شامل ساعتهای حضور نیروهای بسیج، مکان و منطقه جغرافیایی حضور نیروهای بسیج، نحوه انتخاب نیرو و آموزش نیروهای منتخب، سطح و نحوه درگیری های احتمالی با مجرمان، تجهیز نیروهای بسیج و تهیه وسایل نقلیه برای بسیجیان بود.

وی بیان داشت: کلیه مقدمات حضور نیروهای بسیج انجام شده و از ابتدای آذرماه سال جاری نیروی مقاومت بسیج با تمام توان به تامین امنیت شهرستان کمک خواهد کرد.

هیچگونه آدم ربایی در سطح شهرستان ماهشهر رخ نداده/ تکذیب کلیه شایعات

سید جعفر طباطبائی در خصوص ربایندگی هایی که در سطح شهر شایع شد و دهان به دهان چرخید اظهار داشت: هماهنگی اتفاقی چند رخداد در سطح شهر و عدم اطلاع رسانی صحیح در خصوص این رخ دادها باعث شد تا در سطح شهر و بین مردم شایعه دزدیده شدن چند دختر شکل بگیرد که در اصل چنین موضوعی از اساس تکذیب میشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هیچگونه آدم ربایی در سطح شهرستان نداشته و نداریم و مردم میتوانند خیال راحت به تردد در سطح منطقه بپردازند.

فرماندار ماهشهر همچنین بیان کرد: البته این به این معنی نیست که مردم نباید از خود محافظت کنند، بلکه آنها باید با انجام موارد ایمنی و امنیتی و حفاظت از خود و خانوادشان به تامین امنیت شهروندی و کاهش هرگونه جرم کمک کنند.

سارق هتاک حریم خصوصی در فاز ۵ در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی شد

طباطبائی همچنین درباره یک سرقت در فاز ۵ و ورود به حریم خصوصی یک خانواده توسط سارق اظهار داشت: سارق در کمتر از ۴۸ ساعت شناسائی و محل اخفای وی مشخص و قاضی پرونده حکم دستگیری وی را صادر کرد. به زودی نه تنها سارق، بلکه منبع اطلاعاتی وی در منطقه ای که مورد سرقت قرار گرفته تحویل مراجع قضایی میشوند.

عالی ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر ضمن بیان اینکه با هرگونه ایجاد ناامنی در سطح شهرستان قاطعانه و بدون ترحم برخورد میشود، بیان داشت: سارقان و متخلفان را رها نخواهیم کرد. آنها باید بدانند که سرانجام در دام قانون خواهند افتاد و به اشد مجازات محکوم میشوند. کسانی که مخل امنیت عمومی هستند نباید آرامش داشته باشند.

معتادین جمع آوری میشوند/ کاهش جرم با جمع آوری معتادین

طباطبائی در خصوص برخورد با معتادین اظهار داشت: کلیه معتادین سطح شهر بندر امام خمینی در یک مانور جمع آوری شدند اما به دلیل اینکه فضای مناسب جهت نگهداری از آنها وجود ندارد، مجبور شدیم آنها را مجددا آزاد کنیم، این در حالی است که اگر یک کمپ مناسب جهت نگهداری و ترک اعتیاد آنها وجود داشت قطعا تدابیر بهتری برای برخورد با آنها اندیشیده میشد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در شهر اهواز یک کمپ ویژه معتادین و ترک اعتیاد در حال احداث و تقریبا آماده بهره برداری است. در صورتی که این کمپ احداث شود کلیه معتادین از سطح شهرستان جمع آوری و برای ترک اعتیاد و نگه داری به این مرکز انتقال داده میشوند. قطعا جمع آوری معتادین باعث افت شدید میزان جرم خواهد شد.

جمع آوری موتورهای مزاحم سطح شهر/ گشت پیاده در مراکز تفریحی شهرستان

طباطبائی در خصوص دیگر اقدامات امنیتی شهرستان بیان داشت: کلیه موتورهای مزاحم، بدون مدارک و مشکوک ا سطح خیابان های شهرستان جمع آوری میشوند.

فرماندار ماهشهر همچنین ادامه داد: برای حفاظت از امنیت مردم در هنگام تفریح های درون شهری مقرر شد تا گشت های پیاده در پارک ها و مراکز تفریحی سطح شهرستان مستقر شوند و با هرگونه نا امنی و تخلف به طور جدی برخورد شود.

تیز اندازی خیابان امام خمینی ماهشهر با انگیزه های شخصی بود/ مردم به شایعات دامن نزنند

وی در خصوص یک مورد تیر اندازی در خیابان امام خمینی ماهشهر که روزهای اخیر انجام شده بود اظهار داشت: کلیه شایعات در خصوص این تیر اندازی تکذیب میشود زیرا بر اساس اطلاعات و شواهد موجود تا این لحظه، این تیر اندازی بر مبنای خصومت شخصی انجام شده و تا این لحظه دلیل دیگری برای آن مشخص نشده است.

اطمینان خاطر فرماندار به مردم جهت برقراری امنیت

طباطبائی ضمن بیان این موضوع که مردم نباید به شایعات امنیتی دامن بزنند و فضای شهر را به صورت مصنوعی نا امن جلوه دهند، خاطرنشان کرد: خیال مردم راحت باشد. امنیت برقرار است و ارگانهای امنیتی و انتظامی شهرستان با تمام توان حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند و کوچکترین اغماضی در این خصوص انجام نمیدهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد هوا خوبه تو هم خوبی منم بهتر شدم انگار... اصن بیا جشن بگیریم.
  • یک ماهشهری احسنت- از فرماندار شهر کمال تشکر را دارم
  • شهروند جناب اقای طباطبایی ....فرماندارهای قوی تر از شما نتوانستند امنیت شهر رو تامین کنند چه برسه به شما که تواناییتون همون هندیجانه.....
    • جوان ماهشهری شهروند عزیز شما اگر از مردم شهرهایی که آقای طباطبایی در آن شهرها مسئولیت داشتند بپرسید از توانایی و محبوبیت زیاد ایشان مطلع خواهید شد و اینچنین اظهار نظر نخواهید کرد
  • شهروند فاز پنج اینجا هوا خیلی خوبه !! نیروی انتظامی خودش همه چی رو درست کرده حالا سراغ بسیج هم رفته !! هنوز از پشت سر بهتون نرسیدن و چاقو رو گلو بزارن بفهمین امنیت یعنی چی !!! شما ک ندیدین ، بنده جلوچشم خودم حداقل سه بار کیف زدن ...
  • شهروند کوچه لاله غربی -بلوار جانبازان بنام خدا شهرداری ماهشهر همچنان معضلات جدید به بار می آورد درکوچه لاله -بلوار جانبازان همکاران خوب شهرداری برق آپارتمانی با 8سال قدمت را قطع کرده اند واتفاقات برق ماشهر می فرمایند که شما کابل برق بریده شده را خریداری تا برایتان وصل کنیم نه شهردار وشهرداری جوابگوست وسازمان برق پاسخگویی اتفاقات برق هم که حدوا هر 5ساعت 1بار است .آقای فرماندار چه منم منمی می کند شهر را بااین همه معضلات به حال خود رها کرده هرکس می رسد شروع به حفاری می کند کوجه های مردم را شهرداری حدود 1ماه کنده ورها کرده تمام لاستیکهای ماشین ؛جلوبندیها نابود شدند این است احساس مسئولیت جناب فرماندار
    • شهروند تقصیر شهرداره یا فرماندار؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • ماهشهری ما که به نیروی اتظامی امید نداریم ،انشاا... بسیج کاری کنه