استاندار خوزستان: سرمایه‌گذاری‌ های خوبی در زمینه امنیت خوزستان صورت گرفته است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: در زمینه امنیت استان سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است و همین امر روند کاهش جرایم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسین مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش ملی آسیب شناسی قتل، نظم و امنیت اظهار کرد: منشا اصلی اتفاقاتی که در سراسر جهان رخ می‌دهد بخش تربیتی و آموزشی است.

وی با بیان اینکه عوامل دیگری نظیر رفتارهای اجتماعی، خانواده، فرهنگ و دانش اولیا نیز از دیگر عوامل موثر در ایجاد آسیب‌های اجتماعی و بزه هستند افزود: آموزش‌های متفاوت می‌تواند از بی‌بند و باری‌ها یا حساسیت‌های افراطی و تفریطی فراوان جلوگیری کند و نظم، انضباط، اقتدار و برخورد عملیاتی به موقع برای پیشگیری از این عوامل بسیار موثر هستند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این زمینه نیروی انتظامی تاثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت و این روند را از تولید برنامه‌های فرهنگی می‌تواند محقق کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید آموزش از طریق برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی را در راستای پیشگیری از جرایم اجرایی کند و از این طریق در کاهش جرایم موثر واقع شود.

مقتدایی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در ۸۰ درصد از سریال‌های تلویزیونی تصریح کرد: نسخه‌های واحد پیچیدن برای کل مملکت با وجود فرهنگ‌های متفاوت کار راحتی نیست و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی کرد.

وی در رابطه با شرایط خوزستان در بحث جرایم موجود و راهکارهای مقابله با آن بیان کرد: این استان از نظر قتل، نظم و امنیت، جایگاه بهتری نسبت به استان‌های مرزی و دیگر استان‌های کشور دارد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در این زمینه به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در خوزستان انجام شده روند رو به کاهشی در پیش داریم و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات پیش روی بتوان شاهد کاهش جرم و جنایت در سطح استان بود.