حضرت آیت الله خامنه ای: ما نسبت به ملت امریکا دشمنی نداریم

خورنا: رهبر انقلاب تاکید کردند: ما با همه ملت ها می خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم. حتی ما نسبت به ملت آمریکا دشمنی نداریم با وجود اینکه دولت آمریکا را مستکبر می‌دانیم.

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با “السلام علیک یا اباعبدالله” آغاز شد.
مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود تصریح کردند: یکی از ویژگی‌های نظام استکباری خودبرتربینی است. مجموعه‌های استکباری وقتی خودشان را از بقیه انسان‌ها و مجموعه خودشان را از بقیه مجموعه‌ها برتر دانستند، وقتی همه چیز را فرع بر خودشان دانستند، یک معادله غلط و خطرناکی در تعاملات جهانی بوجود می‌آید.

ایشان خاطرنشان کردند: نظام اسلامی جهت‌گیری خصومت‌هایش با نظام استکبار است. استکبار جهانی جنایت را در حق ملت‌ها مجاز می‌داند. امروز دولت آمریکا در رأس استکبار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه “نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است”، تصریح کردند: هرگونه حرکتی چه حرکت به جلو و چه حرکت به عقب، مثل میدان رزم نظامی باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین خطاب به حاضران تاکید کردند: در هر جایی که صحنه زورآزمایی است، در مقابل دشمن باید ایستاد. باید عزم شما بر عزم دشمن پیروز بشود، اراده شما بر اراده دشمن غالب باید بشود و می‌شود و این ممکن است. در عرصه هرگونه جهادی و کارزاری پشت کردن به دشمن و هزیمت کردن از نظر اسلام و قرآن ممنوع است.

ایشان همچنین به واقعه عظیم عاشورا اشاره کردند و افزودند: از عوامل مولد روحیه و صبر در زینب کبرا سلام الله علیها و در دیگر اولیاء الهی، “دل را صادقانه به راه خدا سپردن” است.

فرمانده معظم کل قوا، بسیج را مظهر عظمت و نیروی کارآمد درونی کشور دانستند و خطاب به بسیجیان تاکید کردند: رفتار یکایک شما جوان‌ها، شما عناصر پاک، شما دل‌های پاکیزه و روشن رفتار، با آحاد مردم که خیلی‌هایشان به معنای واقعی کلمه بسیجی‌اند، باید جوری باشد که بگویند این‌ها پرورش‌یافتگان نظام اسلامی‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استکبار در بخش دیگری از سخنانشان اظهار کردند: استکبار قادر نیست نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند، چون انقلاب در اعتراض به استکبار و عوامل استکبار در ایران بوجود آمد. استکبار نمی‌تواند تحمل کند، مگر وقتی که مأیوس باشد. ملت ایران باید کاری کنند که این یأس در دشمن بوجود بیاید.

ایشان بر ضرورت اقتدار و ایستادگی ملت تاکید کردند و افزودند: آنچه که برای نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک تجربه دایمی در طول این ۳۵ سال وجود دارد این است که تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن عبارت است از اقتدار ملت و ایستادگی ملت. این تنها عاملی است که می تواند دشمن را عقب بزند.

مقام معظم رهبری همچنین با تاکید بر حمایت از مسئولان کشور تصریح کردند: بنده بر حمایت از مسئولانی که اجرای کار بر عهده‌شان است اصرار دارم. بنده از دولت حمایت می‌کنم. از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملت ایران از جمله مسأله حقوق هسته‌ای. ما البته در جزئیات این مذاکرات مداخله نمی‌کنیم. یک خطوط قرمزی وجود دارد که موظفند این حدود را رعایت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسأله تحریم‌ها نیز اشاره کردند و یادآور شدند: ما در زمینه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نقاط ضعفی داشتیم که این نقاط ضعف موجب شده است دشمن احساس کند می‌تواند رخنه ایجاد کند. تحریم و امثال آن برای ما فرصتی است که این نقاط ضعف را بشناسیم و آن ها را برطرف کنیم.

ایشان همچنین تاکید کردند: ملت ایران به همه ملت‌های دنیا احترام می‌گذارد اما برخورد ملت ایران با متعرض، برخورد پشیمان‌کننده‌ای است و آن‌چنان سیلی‌ای خواهد زد که هرگز فراموش نخواهد کرد.

رهبر انقلاب خطاب به حاضران افزودند: بدانید بدون هیچ تردیدی آینده روشن و امیدبخش این کشور متعلق به شماست. شما خواهید توانست کشورتان را و ملت تا را به اوج افتخار برسید. برای اینکه بتوانید این وظایف بزرگ را انجام بدهید باید دین را، تقوا را، عفت را، پاکیزگی روحی را در میان خودتان هرچه بیشتر ترویج و تقویت کنید.

دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان بسیج در آغاز هفته بسیج در مصلی تهران انجام شد.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *