اعزام ۸ تیم امداد و نجات به شهرهای سیل‌زده خوزستان

خورنا: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از اعزام هشت تیم امداد و نجات به شهرهای سیل‌زده این استان خبر داد.

علی‌عسکر ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به بارندگی و سیل در شهرهای بهبهان، شادگان، خرمشهر، امیدیه و آغاجاری اظهار کرد: هشت تیم امداد و نجات به این شهرستان‌ها اعزام شده است.

وی افزود: همراه این تیم‌ها، محموله‌های امدادی شامل پتو، مواد غذایی، موکت، پوشش پلاستیکی، چادر و وسایل گرمایشی نیز ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در این سیل‌زدگی و آبگرفتگی به ۲۰ خانوار از مناطق دو گوش، کارخانه سیمان، کوره، جبور و دروازه فران در شهرستان بهبهان آسیب وارد شد که نیروهای امدادی علاوه بر ارزیابی وضعیت به امدادرسانی در این مناطق پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق مرکزی، روستای بیت رستم، سالمی و دارخوین از توابع شادگان نیز موجب ایجاد سیل و آب گرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی به هفت خانوار شده است.

علی‌عسگر ظاهری ادامه داد: در شهرهای امیدیه و آغاجاری نیز ۱۱ خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودند که با تلاش جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.

وی با اشاره به ایجاد سیل در خرمشهر گفت: در مناطق مولوی، زمین شهری، کوی آریا، روستای پل نو و سرحانیه امدادگران جمعیت هلال احمر مشغول ارزیابی و امدادرسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین عنوان کرد: در شهرستان خرمشهر تا کنون ۳۴ خانوار از سیل‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

وی از ارائه ۲۰ دستگاه چادر، ۱۵۰ تخته پتو، ۲۰ والور، ۲۰۰ متر نایلون پوششی، ۲۵۰ متر موکت، ۳۰۰ کیلو برنج و اقلام امدادی مورد نیاز بین آسیب دیدگان خبر داد و گفت: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بارندگی شدید ۴۸ ساعت گذشته در برخی شهرهای استان خوزستان باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق شده است.