بارش ۶۶ میلی‌‌متری باران در سردشت زیدون

خورنا: بخشدار سردشت از بارش ۶۶ میلی‌‌متری باران در سردشت زیدون خبر داد.

آرمین ساعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: در بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ میلی‌متر بارندگی گزارش شده که باعث خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان بخش زیدون شده است.

وی افزود: بارش‌ها در بخش زیدون به صورت متناوب بوده و خوشبختانه هیچ‌گونه خساراتی را در بر نداشته است.

بخشدار زیدون ادامه داد: این بارش باران رحمت الهی موجب خوشحالی کشاورزان سردشت شد.

ساعد تصریح کرد: با توجه به جلسه کمیته بحران قبل از بارندگی‌ها پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران الزامی است.

وی اضافه کرد: فرآیند پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و سالم‌سازی بعد از وقوع بحران را باید مدیریت کرد.

بخشدار زیدون خاطرنشان‌ کرد: امروزه عمده‌ترین نقاط ضعف مدیریت بحران برای عدم هماهنگی و همکاری بین سازمان‌ها و کمبود ضوابط و مقررات جامع و پراکندگی و ناکافی بودن قوانین، محدودیت مالی است.

وی افزود: نقاط قوت زیادی هم وجود دارد که تجربه‌های مدیریت‌های قبلی در بحران و حوادث غیرمترقبه، روحیه تعاون و نوع‌دوستی در جامعه و مشارکت خوب و ارزشمند مردم و جمعیت هلال احمر است.

ساعد با اشاره به فصل بارندگی در خوزستان و احتمال وقوع سیل در منطقه زیدون با توجه به وجود رودخانه زهره و خیر آباد تصریح کرد: از آنجا که بحران‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد لازمه جلوگیری از این حوادث آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: در وضعیت بحران معمولا تصمیم‌گیری تحت شرایط وخیم و در زمان محدود و اطلاعات مورد نیاز تصمیم‌گیرندگان ناقص و مورد اشکال است.

وی در پایان از اداره مخابرات خواستار رسیدگی بیشتر برای عدم قطع ارتباط تلفنی در مواقع بارندگی شد.