به همت کانون پرورش فکری جشن هفته‌ کتاب در مدارس بهبهان برگزار می‌شود

خورنا: به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ بهبهان جشن هفته‌ کتاب در برخی مدارس شهرستان بهبهان برگزار می‌شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ بهبهان اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بهبهان جشن هفته‌ کتاب در مدرسه حریت این شهرستان برگزار شد.

نسرین محسنی افزود: در این برنامه که در طی دو نوبت برگزار شد در بخش اول که ۱۰۰ نفر از کلاس اولی‌ها حضور داشتند شرکت‌کنندگان با روخوانی کتاب «قیافه‌های بامزه» این جشن را آغاز کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه، از کلاس اولی‌ها خواسته شد تا حروف را زود یاد بگیرند تا بتوانند هرچه سریع‌تر کتاب بخوانند تصریح کرد: روخوانی کتاب «صفر کله گنده» دیگر برنامه این جشن بود که در آن مربی کانون صفری روی تخته وایت برد کشید و از بچه‌ها خواست با خلاقت خودشان از این صفر نقاشی بکشند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ بهبهان از بخش دوم این جشن که با حضور ۱۱۰ دانش‌آموز کلاس چهارم برگزار شد سخن گفت و توضیح داد: در آغاز این بخش ابتدا مرغک کانون و مراحل تهیه کتاب و کسانی که در تهیه کتاب، نویسنده را یاری می‌کنند، با استفاده از کتاب عروسکی به بچه‌ها معرفی شد.

وی ادامه داد: سپس دانش‌آموزان با همراهی مربیان قصه‌ای که ابتدای آن در جنگلی سرسبز با درختانی سر به فلک کشیده … آغاز می‌شد را به ذوق و خلاقیتشان تکمیل کردند.

محسنی معرفی کتاب‌های علمی، داستانی، تاریخی، هنر و…، روخوانی کتاب «ماه من ماه ما» را دیگر برنامه این جشن معرفی کرد و یادآور شد: به همین مناسبت جشنی مشابه نیز توسط مربیان کانون در دبستان دخترانه آزاده بهبهان برگزار شد که با استقبال دانش‌آموزان این دبستان روبه‌رو شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۵ آبان در این مرکز آغاز شده است و تا دوم آذرماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن ۵۲ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.