گمرک بندر هندیجان نیازمند توجه جدی/ بسیاری از جوانان بیکار شده اند

خورنا: گمرک بندر هندیجان نیاز به توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری دارد.

به گزارش خبرنگار خورنا از هندیجان، گمرک بندر هندیجان از سال های گذسته قبل از انقلاب و اوایل انقلاب دارای فعالیت های چشم گیری بود و در این بندر نزدیک به بیش از ۳۰۰ شناور (لنج های تجاری) به کار تجارت با کشور های حوزه خلیج فارس مشغول بوده و در چند سال گذشته بازار اجناس خارجی در هندیجان از رونق بسیار بالایی برخوردار بود به طوری که از شهرهای دور و نزدیک جهت خرید به هندیجان مراجعه می نمودند.

با این اوصاف، در حال حاضر مردم هندیجان مجبور هستند جهت تامین اجناس مورد نیاز خود به شهرهای بندری استان بوشهر مسافرت نمایند و علت این امر این است که مسئولین گمرک کشوری و حتی استانی به دلایل نا معلومی با جلو گیری از ترخیص کالای همراه ملوان مشکلاتی را برای صاحبان لنج های تجاری و ملوانان بوجود آورده اند.

در دولت نهم علی رغم مصوبات در کار گروه ها در سفر های استانی متاسفانه گمرک از اجرای مصوبات جلوگیری به عمل می آورد و این عمل باعث بیکاری قشر زیادی از مردم منطقه منجمله جوانان گشت.

این در حالی است که بازار اجناس خارجی شهرهای همجوار هندیجان از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و تا کنون پیگیری های بسیار خوبی از طریق فرماندار شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس انجام شده و گمرک به مدت کوتاهی کالای همراه ملوان را آزاد کرد اما پس از مدت کوتاهی  از این کار جلوگیری بعمل آمد.

این موضوع در حالی است که بازار هندیجان در سال های گذشته میزبان هم وطن های ما از شهر های اطراف و حتی سراسر کشور بوده اند.

مردم هندیجان از مسئولین گمرک کشور خواستار صدور دستورات لازم جهت رونق بخشیدن به امر تجارت و بازار هستند زیرا با تعطیلی گمرک هندیجان مردم مجبور هستند جهت کار به شهرهای دیگر کوچ نمایند.

چرا باید لنج های تجاری هندیجان جهت تجارت از طریق بندر های همجوار برای تردد به کشور های حوزه خلیج فارس استفاده نمایند؟ آیا این گونه تصمیمات و برخوردها با این مردم و این منطقه محروم تمامی دارد یا خیر؟

لازم به ذکر است که صاحبان شناور های تجاری هندیجان کمک های مالی و غیر نقدی بسیار خوبی به سازمان های حمایتی داشته و از هیچ گونه کمکی به مردم نیاز مند دریغ نمی کنند.

انتهای خبر/ وهاب شیرعلی