علت اصلی بوی تعفن در اهواز وجود زباله‌ است

خورنا: قائم مقام شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: علت اصلی بوی تعفن موجود در اهواز در واقع از وجود زباله‌هاست.

مسعود علیپور اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید الکل در سال ۳۳ میلیون لیتر بوده که روزانه با تولید ۱۰۰ هزار لیتر الکل به این میزان ظرفیت خواهیم رسید.

وی الکل طبی، الکل صنعتی و روغن الکل را از محصولات این شرکت عنوان کرد و افزود: الکل طبی با خلوص ۹۶ و هفت دهم درصد عمده‌ترین محصول این شرکت بوده که استانداردهای روز اروپا را شامل می‌شود و به کشورهای اسپانیا، کره جنوبی و ترکیه صادر می‌شود.

قائم مقام شرکت خمیرمایه و الکل رازی با بیان اینکه تولید الکل صنعتی و روغن الکل جزو صنایع جانبی شرکت است افزود: در طول روز حدود ۴ تا ۵ هزار لیتر الکل صنعتی تولید می‌کنیم، همچنین میزان تولید روغن الکل که بیشتر در صنایع دارویی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ناچیز است.

وی عنوان کرد: میزان ظرفیت تولید خمیرمایه شرکت در طول سال ۱۰ هزار تن بوده که روزانه باید ۳۰ تن به تولید برسد که تاکنون به ظرفیت تولید ۲۹ تن در روز رسیده‌ایم و در تلاش هستیم که به ظرفیت اسمی خود برسیم.

علیپور افزود: با اشاره به اینکه از خمیرمایه بیشتر در صنعت پخت نان استفاده می‌شود افزود: متاسفانه امروز هنوز هم در نانوایی‌ها استفاده از جوش شیرین که یک ماده قلیایی است، دیده می‌شود این در حالی بوده که استفاده از این ماده باعث سوء هاضمه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از خمیرمایه متاسفانه هنوز در کشور ما جا نیفتاده این در حالی بوده که صادرات این ماده به عراق و افغانستان در حال انجام است.

قائم مقام شرکت خمیرمایه و الکل رازی در خصوص ادعای محیط زیست مبنی بر اینکه بوی تعفن موجود در شهر اهواز به واسطه کارخانه الکل سازی است گفت: اتهام محیط زیست به ما در زمانی است که هوا شرجی باشد این در حالی است که به هنگام شرجی، رطوبت بالا بوده و هوا نیازی به تبخیر شدن ندارد و این موضوع اتهام محیط زیست را رد می‌کند.

وی افزود: از طرفی وزش بادهای استان از شمال غرب به جنوب شرق است و اگر قرار باشد که بوی تعفنی ایجاد شود به سمت اهواز نخواهد رفت بلکه باید به سمت شهرهایی همچون شادگان کشیده شود اما چرا مردم این شهرستان اعتراضی نمی‌کنند جای سوال دارد.

علیپور علت اصلی بوی تعفن موجود در اهواز در واقع از وجود زباله‌هاست افزود: در ناحیه برومی اهواز محل زباله‌های شهری و پسماند زباله‌های جامد بر روی زمین است که گاهی مواقع سوزانده می‌شود و همین امر موجب بوی تعفن در سطح شهر می‌شود.

قائم مقام شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به اینکه از میزان ۳۳ میلیون لیتر الکل، بیش از ۱۰ میلیون لیتر آن را صادر می‌کنیم افزود: همچنین ۱۰ میلیون لیتر برای وزارت دفاع و ۱۰ میلیون لیتر دیگر به صورت شناور به فروش می‌رسد.

وی در پایان گفت: کیفیت الکل ما به واسطه استفاده از استانداردهای روز جهانی نسبت به تولید الکل سایر رقیبان بهتر است.

کارخانه الکل سازی رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در کنار کارخانه شکر کشت و صنعت دعبل خزاعی از واحدهای هفت‌گانه این شرکت است.