تعداد پزشکان متخصص شادگان به ۱۵ نفر رسید

خورنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بعد از تاسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، با افزایش پزشکان متخصص در شادگان، تعداد آنها با ۱۵ نفر در رشته‌های مختلف رسیده است.

نصرالله حسونی بحرینی اظهار کرد: بعد از تاسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، تعداد پزشکان متخصص مستقر در شادگان بیش از سال‌های گذشته شده است.

وی با اعلام آمار مقایسه‌ای پزشکان متخصص حاضر شده در شادگان قبل و بعد از شکل‌گیری دانشکده علوم پزشکی آبادان، اضافه کرد: در سال ۸۹ تعداد هشت پزشک متخصص و در سال ۹۰ نیز هفت پزشک متخصص که یکی از آنها نیز به صورت پاره‌وقت در شادگان فعالیت می‌کرد، در این شهرستان حضور داشتند که این تعداد در حال حاضر به ۱۵ پزشک متخصص رسیده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در همین خصوص افزود: شهرستان شادگان بعد از تاسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، به نسبت سال قبل از تاسیس این دانشکده، تعداد هشت پزشک متخصص بیشتر را در اختیار دارد.

وی از جزییات حضور پزشکان متخصص در شادگان گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که در سال ۸۹ و ۹۰ میانگین مراجعه به بیمارستان معرفی‌زاده شادگان، یک‌صد و ۷ هزار نفر بوده است بعد از راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی آبادان، تلاش‌های ویژه‌ای برای رفع مشکلات درمانی این شهرستان از سوی معاونت درمان دانشکده صورت گرفت.

بحرینی تصریح کرد: به هر حال از ابتدای سال ۹۱ تاکنون نیز به صورت میانگین تعداد یک‌صد و ۱۳ هزار بیمار به بیمارستان معرفی‌زاده مراجعه کرده که این آمار نشان می‌دهد باید توجه خاصی به اضافه کردن پزشکان متخصص به این منطقه داشته و با تجهیز و تکمیل برخی از زیرساخت‌ها، باز هم پزشکان جدیدی را به شادگان اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به پزشکانی که به تازگی در شادگان مشغول به کار شده‌اند، افزود: پیش از این شادگان فاقد متخصصان روانپزشکی، ارولوژی و پوست بود که این نقیصه را برطرف کردیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پزشکان متخصص قلب و عروق، ارولوژی، جراحی‌عمومی و رادیولوژی نیز پیش از به صورت مشترک در شادگان و شهرستان‌های اطراف مشغول به خدمت بودند که با تلاش‌های صورت گرفته در این رشته‌ها نیز پزشکان به صورت ثابت در شادگان مستقر شدند.

وی در پایان به تفکیک سال، تعداد و رشته‌های پزشکان متخصص حاضر شده در شادگان را عنوان کرد و افزود: در سال ۹۱ پزشکان متخصص رادیولوژی، جراحی‌عمومی، ارولوژی، روانپزشکی، پوست و داخلی را به این شهرستان اعزام کرده و در سال ۹۲ نیز در رشته‌های داخلی، اطفال، بیهوشی، قلب و عروق و زنان و زایمان، پزشکان متخصصی را به شادگان اختصاص دادیم.