گزینه مدیر کلی آب و برق خوزستان کیست ؟

خورنا: یکی از گزینه های جدی برای تصدی ریاست سازمان آب و برق خوزستان مدیر اسبق این سازمان و شهردار سابق اهواز یعنی محمدرضا شمسایی است.
شمسایی از اوایل انقلاب تا کنون در استان خوزستان در مسئولیت‌های متعددی به فعالیت مشغول بوده است. به خصوص در بنیاد مستضعفان شهرستان امیدیه و نیز در تشکیل نهادهای انقلابی مانند جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی هم حضور داشت. شمسایی از سال ۶۱ به اهواز آمد. ابتدا مسوولیت معاونت پشتیبانی بازسازی استان را بر عهده گرفت.
سپس در جهاد استان مسئولیت دو پروژه اجرایی را تقبل کرد و حدود ۵ سال مسوولیت پشتیبانی جنگ جنوب را عهده دار بود. قبل از پشتیبانی جنگ، نیز مدتی قائم مقام بازرگانی استان خوزستان بود. بعد از جنگ هم در جهاد سازندگی مسوولیت کمیته آب و بعد‌ها هم مدیر آب و فاضلاب و مدیر عامل آب و برق خوزستان و شهردار اهواز بود.
در مدتی که وی اداره سازمان آب و برق خوزستان را به عهده داشت درآمد این سازمان از کل اعتبارات استان بیشتر بود یعنی معادل همه دستگاه های استان درآمد کسب کرد که امیدواریم با ورود دوباره وی این تجارب تکرار شود.
جوان گرایی یکی از ویژگی های دوران مدیریت شمسایی بود و چه خوب است که این جوانان در کنار این مدیر بار دیگر به کسب تجربه بپردازند زیرا در حال حاضر خوزستان به افرادی با تجربه چون شمسایی نیاز دارد تا عملکردی بدون خطا داشته باشند زیرا زمان آزمون برای خوزستان به سر آمده است.
خوزستان در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر خسارات عمرانی و اقتصادی، بخش قابل توجهی از نیروی انسانی توانمند و متخصص خود را از دست داد پس باید قدر مدیرانی را که در استان باقی مانده اند را بدانیم و اجازه دهیم بدون کارشکنی، آن ها کار خود را انجام دهند و در جهت پیشبرد استان گام بردارند.