جلایی پور: دولت قبلی آبروی ایران را در سازمان ملل می برد، اینجا برایش کف می زدند

خورنا: حمیدرضا جلایی پور به روزنامه اعتماد گفت:

*برخی ۸ سال سر کار بودند و ۸۰۰ میلیارد هم در آمد ارزی داشتند و می‌خواستند جهان را مدیریت کنند. کشور را با جهان بین‌الملل در انداختند و مردم را درگیر مشکلاتی معیشتی کردند اما روحانی در این سه ماهه کشور را از بحران خارج کرده است این کار کمی نیست. جامعه مدنی هم نمرده است و زنده است. اینکه بگوییم همه امور باید در این ۱۰۰ روز حل و فصل شود حرف و خواست تندرو‌هاست.

*پیشنهاد می‌کنم که با همین قدرت این دو هدف‌گیریشان یعنی برقراری تعامل در سیاست خارجی و مهار تورم در اقتصاد و حل مشکلات معیشتی را تا به ثمر رسیدن دنبال کنند.

*مهم‌ترین مشکل این است که افراطیون که امکانات بسیاری هم دارند همچنان مانع تراشی می‌کنند، مشکل این است که دولت قبلی می‌رفت در سازمان ملل سخنرانی می‌کرد و آبروی مردم و کشور را می‌برد در داخل برایش کف و سوت می‌زدند و کاروان استقبال از او به راه می‌انداختند و حالاکه دولت می‌رود آبروی کشور را می‌خرد و عزت و احترام برای مردم و ایران می‌آورد با لنگه کفش به استقبالش می‌روند.

*‌ دولت برای مقابله با تندروها باید با آرامش اهداف اولیه‌اش را پیگیری کند و پیگیری امور سیاسی اجتماعی را تا حصول اهداف اولیه‌اش به اصلاح‌طلبان بسپرد و اصلاح‌طلبان خودشان کارشان را در جامعه مدنی انجام می‌دهند.

‌*خوشبختانه کشور دارد با عقلانیت اداره می‌شود هرچند که تندروها دارند جیغ می‌زنند، دولتمردان باید با عقلانیت‌شان امور را پیگیری کنند و تا وقتی که تندروها هسته اولیه قدرت و رانت اصلی را ندارند جیغ‌های زیادی می‌زنند و دولتمردان بگذارند آنها جیغ بزنند و خودشان کارشان را بکنند.