بی‌پولی، پروژه توسعه حرم علی ‌بن مهزیار را متوقف کرد

خورنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی پروژه توسعه حرم علی‌بن مهزیار، گفت: یکی از مشکلاتی موجب شد پروژه روند عادی پیشرفت خود را طی نکند، عدم تخصیص به موقع اعتبارات بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی اظهار کرد: فاز نخست این پروژه ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که کسری بودجه و عدم تخصیص به موقع اعتبارات امسال و سال گذشته، موجب کندی پیشرفت آن شد.

وی ادامه داد: سال ۹۰ برای فاز نخست پروژه توسعه حرم علی‌بن مهزیار اهوازی ۹ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمان اوقاف و استانداری خوزستان برآورد شده بود که با توجه به نوسانات بازار مصالح ساختمانی در این ۲ سال و افزایش نرخ مصالح مورد نیاز برای تکمیل پروژه احتمال می‌رود این میزان اعتبار به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: استانداری خوزستان نیز قول تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه داده بود که تاکنون محقق نشده است. در صورت تزریق این اعتبار، می توان فاز نخست پروژه را تا مرحله‌ای پیش برد که رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد. امیدواریم این اعتبار در سال ۹۲ به این پروژه داده شود.

میرمحمدی افزود: خوزستان استانی است که ظرفیت بسیار بالایی در بحث خیرین دارد که امید است خیرین در جهت پیشرفت این پروژه و آماده شدن مقدمات زیارت هموطنان، نیز همچون پروژه‌ها و حوزه‌های دیگر وارد شوند و کمک‌کننده سازمان اوقاف در این زمینه باشند.