پیام استاندار خوزستان به مناسبت هفته کتاب

خورنا: استاندار خوزستان در آغازین روز بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی این هفته را گرامی و نکاتی را در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد.

در آغازین روز بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران استاندار خوزستان با صدور پیامی این هفته را گرامی و نکاتی را در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد که متن پیام به شرح زیر است:

در طول هزاران سال تاریخ حیات فرهنگی انسان، کتاب نقشی بی‌مانند در گسترش معرفت بشری داشته است و با درنوردیدن مرزهای عقیدتی و جغرافیایی، قومی و نژادی، هم چون پیامبری امین، دستاوردهای اندیشه بشری را به چهارسوی جهان بازتابنده است. در روزگار ما، سرانه مطالعه و کتابخوانی، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور است.

ایران زمین که کهن‌ترین گهواره‌های تمدن بشری است، با مراکز متعدد علمی و فرهنگی، کتابخانه‌های معتبر، علما و دانشمندان نام آورش در دنیا شناخته شده است.

فرزانگان و فرهیخته‌گانی همچون پورسینا، ابوریحان بیرونی، فارابی، خوارزمی، فردوسی سعدی، حافظ، مولوی برگ‌هایی پرشمار بر درخت فکر و فرهنگ بشر افزوده‌اند. جلوه‌های افتخارآفرین فرهنگ و تمدن ایرانی با نمودها و نمادهای راستین قلم و کتاب و کتابخانه آمیخته است و رهبر فرزانه امام خود شخصیتی است فرهنگ مدار و اهل قلم که بارها فرموده‌اند «با وجود گرفتاری‌های کاری، هرگز از کتاب منفک نشده‌ام».

نقش کارگزاران، خادمان و همراهان و همدلان حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه در رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی استان نقشی بسیار پررنگ و تعیین کننده است و این عزیزان مسئولیتی خطیر بر عهده دارند.

اینک به بهانه بزرگداشت بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (۲۵ آبان تا دوم آذر) ضمن ارج گذاشتن به اهتمام و همراهی همه کسانی که با فکر، اندیشه، قلم و قدم خویش در راه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برمی‌دارند، انتظار دارم با برنامه‌ریزی سازمان‌های دولتی، گروه‌های مردم نهاد و مشارکت موثر شهروندان فرهنگ دوست، نهضتی فرهنگی در خوزستان راه‌اندازی شود و به بهبود شاخص‌ها و سرانه‌های فرهنگی استان بینجامد. از درگاه پروردگار مهربان، توفیق روزافزون همراهان همیشگی و مشتاقان این عرصه را در خدمت به مردم فرهیخته و کتابخوان خوزستان خواستارم.