دریافت ۱۰۱۶ نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی در بندر امام

خورنا: رئیس اداره استاندارد بندر امام از دریافت یک‌هزار و ۱۶ نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی در این بندر خبر داد.

امیدرضا ماندگار اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام(ره) را داشته باشند نظارت می‌کند.

وی اضافه کرد: تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر اینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد بندر امام خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری ۲۱۹ فقره اظهارنامه وارداتی و ۸۲ فقره اظهارنامه صادراتی به این اداره ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: از کالاهای وارداتی و صادراتی تعداد یک هزار و ۱۶ نمونه که شامل ۸۳۴ نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و ۱۸۲ نمونه به‌منظور تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان این اداره و با همکاری شرکت‌های بازرسی نمونه‌برداری شده و برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

ماندگار عنوان کرد: در عرصه‌ کیفیت باید از واحدهایی که با کیفیت‌ها و استانداردهای ملی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و با نظارت در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات آنها، مسبب حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و همچنین حضور رقابتی آنها در بازار جهانی باشیم.