جدی ترین گزینه های تصدی مدیرکلی ارشاد خوزستان

خورنا: تاکنون چند تن از شخصیت های شناخته شده در محافل دانشگاهی و فرهنگی برای تصدی سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح شده اند که هنوز توافق قطعی درباره گزینه اصلی صورت نگرفته است.

یکی از جدی ترین نامزدها دکتر علی حسین حسین زاده بود که به دلیل نامزدی وی برای مدیریت دانشگاه آزاد منطقه ۶ کشور، از این فهرست بیرون رفت. او که جامعه شناسی خوانده و از اساتید دانشگاه چمران است، پیش از این و در دوره استاندار معین، مدیرکل امور اجتماعی استانداری بود.

گزینه دیگر رحیم سیاهکارزاده است که در دوره دکتر نشان، مدیر حراست بود و پس از آن در حوزه وزارت ارشاد در تهران مشغول گردید. او به دلیل ارتباطات خوبی که با تهران دارد، می تواند در تغییر وضع کنونی ارشاد گام های مثبتی بردارد.

نامزد دیگر غلامرضا فروغی نیا است که در حال حاضر سردبیر روزنامه صبح کارون است و پیش از این به مدت دو سال رئیس خانه مطبوعات استان بود. او که به روابط همه جانبه با گروه ها و جناح های استان شهرت دارد، این امید را ایجاد می کند تا با کمک گرفتن از همه گروه ها وشخصیت ها ی استان ، ارشاد کنونی را از انزوا بیرون بیاورد. فروغی نیا که همچنین روابط محکمی با شرکت های صنعتی در خوزستان دارد، شانس خوبی برای ایجاد یک پشتوانه مالی برای این اداره کل است که روزهای و ماه های سختی را از نظر اعتبار و بودجه می گذراند.

دکتر نواح، استاد جامعه شناسی داشگاه چمران از دیگر کسانی است که برای تصدی صندلی مدیرکل ارشاد نامزد شده است. او که پیش از این یکبار هم معاون فرهنگی ارشاد را تجربه کرده است، از اساتید خوشفکر و دارای چند تالیف در زمینه های جامعه شناسی و مسائل ایران معاصر است.

از دیگر نیروهای مطرح همچنین باید به همایون قنواتی ، معاون پیشین دکتر نشان در دوره تصدی اش بر ارشاد خوزستان اشاره کرد که در حال حاضر در این اداره کل مشغول بکار است. قنواتی از معدود تحصیل کردگان سینما در استان است و این رشته را در مراکز هنری اهواز نیز تدریس می کند. او پیوند خوبی با هنرمندان در عرصه کشور دارد و در این زمینه چهره شناخته شده ای است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امیرمحمد با سلام و احترام... خوشحالم که پس از بحث کارون که در ابتدای به روی کار آمدن مهندس مقتدایی تیتر اول خبرها بود بالاخره نوبت به فرهنگ استان رسید . شاید یک قدم عقب تر از کارون . اسامی گزینه های این اداره کل همگی قابل احترام بوده و مطمئن هستم برای سازندگی خوزستان عزیز تلاش خواهند کرد. اما آنچه مسلم است و بر همگان آشکار انتخاب شخصی است که بتواند بار چندین ساله این قطار ذغال سنگی را به دوش کشد و در پیچ و خم مشکلات بر ریل بماند. آشنایی با مباحث هنری ، فرهنگی و داشتن یک برنامه راهبری، کمک بسیاری به مجموعه هنر استان خواهد کرد . پس از انتخاب دکتر نشان به عنوان مشاور استاندار محترم بارقه ی امیدی در دلم زنده شد چراکه تمام یادگارهای صحنه ای و جشنواره ای ام در زمان مدیریت این عزیز بود . با دیدن گزینه های پیشنهادی وقتی نام همایون قنواتی را دیدم این امیدواری دوچندان شد چراکه ایشان یکی از معاونین موفق دوره اصلاحات بود. " جشنواره ایران زمین. جشنواره اجتماعی فیلم آبادان. جشن فرهنگ و هنر جنوب. جشنواره موضوعی در سطح استان و بسیاری دیگر " کارنامه هنری این عزیزان است. شاید سابقه هنری و کاری آقای قنواتی دلیل خوبی بر این ادعای من باشد : سابقه تدریس در وزارت آموزش و پرورش و سپس تحصیل در رشته سینما با گرایش تدوین و سپس مسئول دفتر تکنولوژی اداره آموزش و پرورش استان خوزستان، ریاست اداره امور سینمایی خوزستان، معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد استان خوزستان و معاونت هنری اداره ارشاد استان اصفهان، مسوول امور شهرستان های مرکز هنرهای نمایشی کشور ، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی و مدیریت موزه هنرهای معاصر اهواز و مدیر و مدرس هنرستان هنر وابسته به وزارت ارشاد از جمله مواردی است که در کارنامه فعالیت‌هایش ثبت شده است. امید است در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر این استان بزرگ باشیم. ایام به کام
    • علیپور قنواتی جقد بیکاره که می شینه این همه ایمیل بنویسد باور کنید جز خودش هیچکس به نفعش رای نمی دهد
    • طرفی بابا هر چه مصیبت در حوزه های هنری داشتیم در اون دوران کار همین همایون قنواتی بود که نه اخلاق داتره و نه شان هنرمند را نگه می داره بابا قد این آدم به این حرفا نمی خوره گناه داره
  • ناشناس من واقعا متاسفم که نشان که سوابق ایشان کاملا معلوم است بدنبال تحمیل گزینه های خود برای مدیریت ارشاد استان است . ایشان اگر دوست دارد مدیر کل شود و رویش نمی شود یواشکی به ما بگوید تا ما ایشان را مطرح کنیم . دست ایشان در همه جا رو شده است اصل قصه اینه که ایشان بدنبال مصادره فرهنگ و هنر استان است تا با تلفیق آن با منطقه آزاد هزینه های هنگفتی بر استان تحمیل کرده و حیف و میل ثروت های فرهنگی را رقم بزند ضمن اینکه پسر ایشان مدیر فرهنگی منطقه آزاد شده است . آقای مقتدایی قربانی بازی های سیاسی نشان این دفعه شمات هستید