نماز جماعت ظهر عاشورا در سراسر کشور اقامه شد

عزاداران حسینی در سراسر کشور، به یاد عاشورای سال ۶۱ هجری و به تأسی از سید و سالار شهیدان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، دقایقی پیش به یاد «إنّی اُحبّ الصلوه» آن حضرت، نماز باشکوه ظهر عاشورا را در نقاط مختلف کشور به جماعت اقامه کردند.

اهمیت نماز ظهر عاشورا از آن جهت است که سیدالشهدا(ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، نسبت به برپایی نماز جماعت اقدام کرد تا نشان دهد جز برای احیاء دین خدا و برپایی سنت‌های جدش قیام نکرده است.

هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و به تبعیت از امام و مقتدای خویش، انجام فریضه الهی نماز را به جا آوردند و پس از آن مجدداً به عزاداری پرداختند.

به گفته مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، طبق برنامه‌ریزی قبلی امسال در ۲۹۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه نماز جماعت ظهر عاشورا باشکوه هر چه تمام‌تر برپا شده است.

همچنین با تلاش ستاد اقامه نماز، هشت سال است که با فرهنگسازی‌های صورت‌گرفته، هیئت‌ها حسینی و مردم عزادار نسبت به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا حساسیت ویژه‌ای دارند و خوشبختانه این امر از مرزهای داخلی کشور فراتر رفته و به همت رایزنی‌های فرهنگی در دیگر نقاط دنیا از جمله نیویورک و واشنگتن نیز برگزار می‌شود.

به گفته معاون فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز، مسابقه سراسری عکس و فیلم کوتاه نماز ظهر عاشورا به همت دو استان بوشهر و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.