نماینده خرمشهر: با تجمع‌های مردمی در حمایت از کارون مخالفم!!!

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با مسئله اخیری که در مرکز استان در خصوص انتقال سرشاخه‌های کارون رخ داده است به نظر من نیاز نیست و نباید این اخبار انعکاس داده شود و ملاء عام تجمع‌های صورت گرفته در این زمینه بازگو شود زیرا این امر باعث سوء‌استفاده بسیاری از افراد سودجو در داخل و یا خارج از کشور می‌شود.

عبدالله سامری اضافه کرد: این اقدام خوبیت ندارد زیرا اگر مسئولان و نمایندگان در این زمینه اظهارنظر کنند ادله محکمی برای پیگیری کار دارند اما مردم با حضور هر چند هزار نفری و به تنهایی نمی‌توانند کاری را پیش ببرند بلکه فقط خوراک خبری رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.

وی افزود: نمایندگان قلم محکمی در دست دارند و آن قلم کشاندن وزیر به صحن علنی مجلس و استیضاح وزیر است اما متاسفانه برخی دوستان ما با سیاسی کاری، تعدادی از جوانان را به راهی می‌برند که وارد صحنه شوند و تجمع‌هایی را در خیابان‌ها و مناطق مختلف ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان خوزستانی ادامه داد: باید به این افراد و البته به مردم به ویژه جوانان گفت که ایجاد چنین تجمع و اقداماتی مانع انتقال آب سرشاخه‌های کارون نمی‌شود زیرا این کارها سیاسی بازی و شیطنت است چرا که همین دوستان اگر ادعا می‌کنند دلشان برای خوزستان می‌سوزد با قلم محکم خود می‌توانند وزیر را استیضاح کنند اما چون با دست‌های پشت پرده و با برخی از وزرا برنامه‌های متعددی دارند این قضیه را روی سر مردم بیچاره خالی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از مردم با احساسات خودشان دست به کارهایی می‌زنند که با این اقدامات ممکن است بعدها صدمات و لطمه‌های زیادی را ببینند گفت: به نظر من به عنوان خادم مردم خرمشهر و استان خوزستان این قضایا را به مردم استانم می‌گویم که شما نماینده انتخاب کردید بگذارید نمایندگان به دنبال این مسائل باشند.

سامری در پایان گفت: بار دیگر از مردم شریف استان خوزستان می‌خواهم که با صبوری بیشتر، باز هم صبر کنند تا ما نمایندگان در مجلس کار را دنبال کنیم.

*تشکیل اتاق فکر برای حمایت از کارون

وی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: اخیرا در مجمع نمایندگان خوزستان به همراه مجمع یکی دیگر از استان‌ها نشستی داشتیم و دبیرخانه‌ای در رابطه با پیگیری آب سرشاخه‌های کارون تشکیل شد و قرار شد دبیرخانه که به عنوان اتاق فکر مجمع این دو استان باشد یک سری راهکارهایی ارائه کند که از جمله آنها دادن نامه به وزیر، رئیس جمهور و حتی مقام معظم رهبری خواهد بود.

سامری افزود: بنا شده است که این نشست‌ها هر هفته برگزار شود تا بتوانند هرچه سریع‌تر به نتیجه اصلی خود برسند.

وی اضافه کرد: به نظر من اگر نمایندگان مردم در مجلس با هم همفکر باشند و وزیر را به مجلس بکشانند بسیار اقدام موثری در این زمینه خواهد بود زیرا با کشاندن وزیر به صحن علنی مشخص می‌شود که ضربه‌ای به وضعیت آب خوزستان وارد شده است و این ضربه ناچاری مردم استان را در بی‌آبی و نداشتن آب سالم و کافی نمایان‌تر می‌کند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: این نظر شخصی من است چون دوست ندارم هم استانی‌هایم بدون آگاهی و با چشمانی بسته پا به عرصه این تجمعات بگذارند و متضرر شوند زیرا در صورت ایجاد چنین اقداماتی مطمئنا نیروی انتظامی نیز وارد صحنه می‌شود و اتفاقاتی که نباید رخ خواهد داد و مسائلی اتفاق می‌افتد که صحیح نیست.

وی در ادامه بیان کرد: نمایندگان ادوار گذشته اجازه دادند که این کار (انتقال آب کارون) صورت گیرد و این اقدام مربوط به امروز نیست.

سامری اظهار کرد: در دوره ما با پایان عمر دولت دهم وزیر را به مجلس کشاندیم و خود من، به شخصه روی این قضیه اصرار می‌کردم که وزیر باید استیضاح شود اما متاسفانه دوستان این کار را نکردند و گفتند از وزیر تعهد بگیریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه سیدجعفر حجازی استاندار سابق خوزستان نیز در این قضیه وارد شد و یک سری قول و قرارهایی در این زمینه داد و اجازه داد که این کار (انتقال آب کارون) ادامه پیدا کند و با وجود اینکه گفتند این طرح متوقف است، متوقف نشده بود و احمدی‌نژاد بر این طرح قوت بخشید و این انتقال را تا حدودی انجام دادند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قضیه مصوبات انتقال آب کارون از نمایندگان ادوار گذشته بوده است که برای جلوگیری از این روند هیچ اقدام موثری انجام ندادند گفت: از همان زمان برنامه‌ریزی کردند که آب کارون را به مناطق و استان‌های دیگر انتقال دهند که امروز بر این امر مصمم‌تر شده‌اند.

وی در خصوص موافقت استاندار با زنجیره انسانی حمایت از کارون تصریح کرد: مقتدایی قبل از اینکه در دولت یازدهم استاندار خوزستان شود در خصوص انتقال آب کارون به مناطق دیگر مخالف بود و می‌گفت که این کار را نکنید زیرا خوزستان کشته می‌شود.

سامری افزود: مقتدایی روز معارفه هم در رابطه با آب خوزستان نیز صحبت‌هایی داشت که نباید آب سرشاخه‌های کارون انتقال یابد زیرا با این کار تمام کارون خشک می‌شود و کشاورزی استان نابود می‌شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما تجمع اگر صورت گیرد به دنبال آن مسائل دیگر نیز اتفاق می‌افتد و مطمئن باشید افرادی که مخالف نظام هستند در انتظار چنین حرکاتی نشسته‌اند و اگر چنین مسائلی صورت پذیرد بهانه بسیار خوبی به دستشان خواهیم داد و من معتقدم استاندار خوزستان از روی دلسوزی این صحبت‌ها را عنوان کرده است.

وی ادامه داد: در واقع استاندار خوزستان موافق است که آب سرشاخه‌های کارون انتقال داده نشود نه اینکه موافق برگزاری چنین تجمعات مردمی در خیابان‌ها و مناطق مختلف استان است تا از این طریق مخالفت نسبت به این مسئله نشان داده شود.

بهترین مدافع حقوق مردم، نمایندگان مجلس و استاندار هستند

سامری تاکید کرد: بهترین مدافع مردم، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستند و محکم‌ترین مدافع آنها نیز استاندار خوزستان است که باید به آنها تکیه کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با استعفای نمایندگان در صورتی که آب کارون انتقال یابد خاطرنشان کرد: اصلا چنین چیزی نیست و نمی‌دانم چه کسی این صحبت را کرده است.

وی اضافه کرد: اگر کسی از نمایندگان این حرف را زده باشد نشانه ضعفش است زیرا تنها کافی‌ست که وزیر استیضاح شود مطمئن باشید در اینصورت رئیس جمهور خیلی زود مسئله را حل و فصل می‌کند.

سامری خاطرنشان کرد: چرا دفاع نکنیم و سنگر را خالی کنیم؟ چه چیزی می‌تواند دلیلی برای دفاع نکردن ما نمایندگان مردم از حق مردم و استانمان باشد؟

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به عنوان خادم مردم خرمشهر و خوزستان به هیچ عنوان استعفا نمی‌دهم و تا آخرین لحظه برای کشاندن وزیر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی و استیضاح وی تلاش می‌کنم.

سامری در ادامه تصریح کرد: دفاع کردن نمایندگان باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد در غیر اینصورت کار از کار می‌گذرد.

وی در خصوص برگزاری جلسه مشترک نمایندگان مجلس در این زمینه عنوان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی روی این قضیه اتفاق نظر دارند و نمی‌خواهند آب سرشاخه‌های کارون انتقال داده شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه باید گفت با وجود پیگیری‌های نمایندگان این روند به صورت پراکنده در حال انجام است و باید نامه‌های خود را بنویسند و از وزیر دعوت کنند تا در این خصوص وارد مذاکره شوند، حتی باید با برنامه‌ریزی، ملاقاتی را برای حل مشکل انتقال آب کارون با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشت تا این قضیه هرچه سریع‌تر خاتمه پیدا کند.

وی بیان کرد: مردم باید بدانند نمایندگان را برای چنین روزهایی انتخاب کرده‌اند و ما نیز بدون تعارف اگر ببینیم دوستان ما حتی قصد کشیدن وزیر به صحن علنی مجلس، استیضاح وزیر و طرح سوال از دولت را ندارند وارد عرصه می‌شویم.

سامری در پایان افزود: من وظیفه خود را انجام می‌دهم اما یقین دارم که همکاران ما در حال سعی و تلاش هستند زیرا اگر در این زمینه برنامه خاص و مطلوبی نداشتند مجمع دو استان را تشکیل نمی‌دادند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد چرا سیاستها را بر اساس رسانه های خارجی تعبین می‌کنید؟ این همه رسانه های خارجی گفتند خوزستان منبع درآمد کشورست اما فقیر است!آلوده است!عقب مانده است! ۸ سال تمام دولتی هایمان هم خوراک دادند به دست و دندان رسانه ها! خواب بودی داداش من؟ فقر رو ریشه کن کردی با مرام؟ تو مجلس به فقر و آلودگی آب و هوا اعتزاض کردی فدات شم؟ د نه د نکردی! حالا کدوم وری غش کردی؟
  • مهدی حاج عبد میدونم حرف من بعنوان یک خرمشهری اثاری برای شما نداره اما میگم اگه انتقال داده بشه هم باید سکوت کنیم؟ شما وزیر نفت چه کردیدکه هیچ توجهی به استان نداره متاسفم فقط حرف زیاده...
  • عبد آقا دمت گرم که داری حرف میزنی نمایندگان قبلی ما همه لال بودن یا خواب تو مجلس حالا که یکی پیدا شده داره حرف میزنه خواهشم صبر کنید ببینیم چکار میکنه برا خرمشهر
  • سارا آقای سامری اینا همش حرفه ما گوشمون سالهاست از حرف پر شده ,تجربه تو کشور ما ثابت کرده حق رو با زور باید گرفت مثل اصفهانیا که همیشه حقشونو میگیرن
  • شقایق جناب سامری منشیتون که به من گفتن که نوکرت نیستم،شما چطور خودتون خادم مردم میدونید؟لطفا مسوول سایت بخاطر خون شهدا نظرم منتشر کنند