نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی:تعطیلی سایت اراک را پذیرفته بودیم در ژنو به توافق می رسیدیم

خورنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما همواره برروی دیدگاه‌های انقلابی خود اصرار خواهیم کرد و تیم مذاکره کننده ایرانی هم در ژنو همین کار را انجام داد

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه ۱+۵ و کارشکنی فرانسه در این دور از مذاکرات اظهار داشت: فرانسه در واقع یک عمل نیابتی به نیابت از رژیم اشغالگر قدس انجام داد و گر چه اقدام او یک مقابله با ایران بود اما ما خوشحالیم که بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که به ظاهر متحد هستند، اختلاف افتاده و این کشورها با هم اختلاف دارند.
وی ادامه داد: البته فرانسه از جای دیگر هم از ایران عصبانی است، چرا که اندیشه امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، آنها را در سوریه تنبیه و از لبنان، سوریه و فلسطین اخراج کرد. ایران توانست منزلت قبلی این کشورها را که با استفاده از ابزارهای استعماری در خاورمیانه و منطقه شامات ایجاد کرده بودند، بشکند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تصریح کرد: اندیشه امام و انقلاب اسلامی جایگاه گذشته فرانسه در خاورمیانه را به دست انقلابیون مسلمان داد و مقداری از اعتراض فرانسه در این راستا بود لذا اینها از دست ما عصبانی هستند که به قول شهید بهشتی باید از این عصبانیت بمیرند.

حقیقت‌پور افزود: ما همواره برروی دیدگاه‌های انقلابی خود اصرار خواهیم کرد و تیم مذاکره کننده ایرانی هم در ژنو همین کار را انجام داد چراکه اگر قرار بود سایت خنداب اراک یا غنی‌سازی ۲۰ درصد را تعطیل کنیم، الان توافق حاصل شده بود لذا اینکه توافق حاصل نشد به این دلیل بود که طرف ایرانی روی آرمان‌ها و دیدگاه‌های انقلابی خود محکم ایستاد و هیچ‌گونه تخفیفی از دستاوردهای علمی هسته‌ای به طرف مقابل نداد.

به گزارش تسنیم، وی برهمین اساس تاکید کرد: امیدواریم که تیم مذاکره کننده در مذاکرات ۲۹ آبان نیز همین اصرار و پافشاری را روی اصول و دستاوردها داشته باشند و اگر این کار را انجام دهند، رهبر انقلاب، ملت و مجلس ایران از آنها حمایت و تقدیر خواهند کرد و نام نیکی از این عزیزان در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد.