نتانیاهو: با روسیه و چین هم درباره ایران هدف مشترک داریم

خورنا: موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت: حکومت ایران باید میان ساخت بمب اتمی یا بقا یک گزینه را انتخاب کند.

بنیامین نتانیاهو گفت: هدف مشترک جامعه بین الملل جلوگیری از کسب سلاح هسته ای توسط ایران است.

به گزارش هشت صبح به نقل از سایت شبکه آر تی روسیه، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در دیدار با “دیدیه ریندرز” وزیر خارجه بلژیک در شهر قدس اظهار داشت: هدف مشترک اسرائیل ، آمریکا، اروپا، چین و روسیه منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: اسرائیل، آمریکا، اروپا، چین و روسیه دارای یک هدف هستند و آن چیزی نیست جز بازداشتن ایران از کسب سلاح هسته ای.

وی دوباره تاکید کرد: باید از امضای توافقنامه هسته ای بد با تهران خودداری کرد.

نتانیاهو افزود: پیش از اینکه تحریم ها از ایران برداشته شوند؛ دست یابی به توافق و معامله موفقیت آمیز درباره فعالیت های هسته ای ایران ضرورت دارد. نباید توافق و معامله با ایران را با شرط های بد پذیرفت.

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: ایران شاهد وضعیت اقتصادی سختی است. امکان دست یابی به شرط های بهتری در زمینه دست یابی به توافق هسته ای با ایران وجود دارد.

نتانیاهو همچنین گفت که بلژیک یکی از ۱۷ کشور جهان است که بدون داشتن سانترفیوژ و تاسیسات آب سنگین، از انرژی هسته ای برای کاربردهای صلح آمیز استفاده می کند.
وزیر دفاع اسرائیل: حکومت ایران بمب اتمی یا بقا را انتخاب کند

در همین ارتباط ، موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت: حکومت ایران باید میان ساخت بمب اتمی یا بقا یک گزینه را انتخاب کند.

وی افزود: با افزایش تحریم ها علیه ایران می توان از گزینه استفاده از حمله نظامی علیه این کشور دوری کرد. اسرائیل باید نسبت به از دست دادن فرصت موجود برای توقف برنامه هسته ای ایران هشدار دهد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین مدعی شد: حکومت ایران بزرگترین عامل بی ثباتی در خاورمیانه است به همین دلیل باید آن را در معرض انتخاب یکی از دو گزینه تولید بمب اتمی یا ادامه بقا قرار داد.