برگزاری نمایشگاه «تازه‌های کتاب» در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌های خوزستان

خورنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری نمایشگاه «تازه‌های کتاب» در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌های استان خبر داد.

لفته منصوری از برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: در آستانه بیست و یکمین دوره هفته کتاب در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری نمایشگاه تازه‌های کتاب در طول هفته کتاب به‌منظور ارتقای سطح دسترسی عموم مردم به منابع و کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های مرکزی همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فرصت مناسبی است تا کتاب به راحتی در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد، افزود: برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها تاثیر خوبی در ارتقای سطح کتابخوانی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: حتی بسیاری از محققان، نویسندگان و عالمان اذعان می‌کنند در این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای آشنایی با تازه‌های کتاب می‌یابند و برگزاری چنین نمایشگاه‌های برای آن‌ها بسیار مفید و موثر است.

وی ادامه داد: دسترسی به کتاب‌های مختلف در شهرستان‌های استان به دلیل دوری از مرکز استان و نبود مراکز کتابخانه‌ای تخصصی و کتابفروشی‌های بزرگ، بسیار دشوار است اما زمانی که در یک مکان واحد کتاب عرضه می‌شود، کار متقاضیان برای یافتن کتاب‌های مورد علاقه و تخصصی آسان‌تر خواهد شد.

منصوری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها همه موضوعات از جمله پزشکی، علمی، تاریخی، مذهبی، کودک و نوجوان، آموزشی، رمان، کامپیوتر و فلسفی را در بر می‌گیرد و منابع موجود در این نمایشگاه برای همه اقشار خواهد بود و هر کس به نسبت علاقه خود می‌تواند از این منابع استفاده کند.

وی همچنین عنوان کرد: نمایشگاه‌ها با آغاز هفته کتاب یعنی در ۲۵ آبان‌ماه شروع به کار خواهند کرد و تا پایان هفته کتاب دوم آذرماه به پایان خواهند رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در این مدت بازدید از نمایشگاه‌ها برای عموم مردم هر شهرستان آزاد است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع محرم و مطالعه نیز از ویژه برنامه‌هایی است که توسط همه ادارات شهرستان برگزار می‌شود و این مسابقات هم به صورت آنلاین و از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و هم به صورت مکتوب در محل کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد که در پایان نیز جوایز ارزنده‌ای به برندگان اهدا خواهد شد.

منصوری، اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی را در راستای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم در راستای اهداف نهاد کتابخانه‌ها که همان توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است را امری ضروری دانست و ادامه داد: تلاش ما در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است و در این زمینه برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا خواهیم کرد تا بتوانیم جوانان و نوجوانان را جذب کتابخانه و علاقه‌مند به کتاب کنیم.