اعطای تسهیلات به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا امیدیه

خورنا: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه از اعطای تسهیلات بسیج سازندگی امیدیه به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا این ناحیه خبر داد.

حسین آقاجری از از اعطای تسهیلات بسیج سازندگی به طرح‌های کارآمد و اشتغالزا در این ناحیه خبر داد و اظهار کرد: افراد می‌توانند با ارائه طرح‌های خود به این نهاد، از اعتبارات این طرح‌ها بهره مند شوند.

وی بیان کرد: افراد در صورت نداشتن مهارت و تخصص لازم نیز می‌توان با مراجعه به این نهاد، به مراکز آموزشی فنی حرفه‌ای معرفی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم از اعتبارات این طرح‌ها استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه مهمترین برنامه‌ها و اقدامات بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی را به صورت آماری تشریح کرد و افزود: برگزاری بیش از ۵۰ جلسه هماهنگی با مدیران و سازمان‌های دولتی و خصوصی، برگزاری همایش‌های اقتصاد مقاومتی در بین کارکنان، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در دهه مبارکه فجر و ۱۷ اردیبهشت، روز بسیج سازندگی و هفته دفاع مقدس، مطالعات فراوان در خصوص اقتصاد مقاومتی، بازدید و سرکشی از عرصه‌های اقتصادی فعال و غیرفعال در سطح شهرستان امیدیه و ایجاد قرارگاه اقتصادی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی از جمله این اقدامات هستند.

وی ادامه داد: بستن تفاهمنامه با ادارات مرتبط با اقتصاد مقاومتی نظیر (جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای)، استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای در اختیار سپاه و بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد یک پایلوت اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های آبزی‌پروری، گوسفند، ورمی‌کمپوست، پرورش مرغ، شترمرغ، قارچ، برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی در بین مردم و بسیجیان شهرستان امیدیه و آموزش و تشویق و ترغیب کشاورزان برای ورود به عرصه پرورش ماهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: در جذب منابع و اعتبارات از استان و طرح توزیع واگذاری وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مرحله نخست سال ۹۲ نیز در خصوص تولید و تکثیر جوجه بومی محلی، قارچ، ماهی و کود ورمی کمپوست گام‌های مؤثری برداشته شده است.

*اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت‌سازی خانه‌های محرومان

وی اضافه کرد: جلسه با افراد خیر شهرستان در راستای شرکت در اجرای طرح‌های بازسازی و مرمت سازی خانه‌های محرومان نیز از دیگر اقدامات مدنظر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه خاطرنشان کرد: در اصل فلسفه اصلی اقتصاد مقاومتی ادامه رشد و حرکت رو به جلو همه جانبه کشور بر پایه استعدادها و ظرفیت‌های حال حاضر و قطع هر چه بیشتر وابستگی‌ها در تمام ابعاد بوده، به طوری که شعار اصلی ما در اقتصاد مقاومتی “هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده” است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز ملت مسلمان ایران به دلیل ایمان و اعتقادی که به اسلام دارد و استقلال سیاسی در معادلات جهانی، مورد کینه و نفرت استکبار قرار گرفته و از طرف زورگویان مورد تحریم است.

آقاجری عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق تدبیر اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین گشته، فعالیت‌های مثمر ثمری انجام می‌دهد و اولویت خود را در امر تولید بومی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا ما فرصت‌های بومی تولیدی را شناسایی و دسته‌بندی کرده و آنها را به عنوان راهکارهایی جبرای اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید بر اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار باشد چرا که بدون معنویت و ایمان راسخ به هدف و آینده، اقتصاد مقاومتی شکننده است اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی ماهیتاً اقتصاد مردمی است و مردم باید وارد این عرصه شوند تا از ورود رانت‌خوارها و فرصت‌طلبان ابن‌الوقت در این عرصه جلوگیری شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امیدیه ادامه داد: در شرایط فعلی، دغدغه اصلی در اقتصاد مقاومتی واگذاری تسهیلات مالی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی توسط مردم و هماهنگی و حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مرتبط با طرح‌هاست.