مجلس محترم! روحانی احمدی نژاد نیست

خورنا: در شرایطی که مجلس مدعی اصولگرایی، در برابر دولت محمود احمدی نژاد – که به اذعان خود آنان مملو از اشکالات قانونی بود – عقب نشینی می کرد و حتی در برابر وزیر اقتصاد به عنوان مقصر در ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی، عقب نشینی کرد و جلسه ی استیضاح وی را تبدیل به نشست اشتی کنان کرد، اینک وزرای روحانی را یکی پس از دیگری رد می کند!

با این حال ظاهراً برخی نمایندگان موثر مجلس – که صحنه گردانان اصلی ماجرا هستند – به خیال خود با ورژن دیگری از احمدی نژاد مواجه هستند و لابد توقع دارند پس از این اتفاق، روحانی چونان احمدی نژاد عصبانی شود، «بگم بگم» راه انداخته و فضای کشور را متشنج کند. اما بدانند که روحانی احمدی نژاد نیست!

رییس جمهور به جای آنکه مانند رییس جمهور سابق، فضای کشور را متشنج کند و دست به تلافی بزند، ۱۰ دقیقه پس از رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش، وزیر جدید خود را به مجلس معرفی کرد!

این درحالیست که صحنه گردانان پشت پرده ی ماجرای امروز مجلس، منتظر واکنش آتشین دولت روحانی بودند تا از این فرصت، به نفع جریان افراطی خود قدم برداشته و فضای کشور را متشنج کنند.

در این میان، خوب است رییس محترم مجلس که بسیاری از نیروهایش در دولت روحانی مشغول به کار هستند، این نکته ی حیاتی را به این گروه از نمایندگان فهم کند که دولت روحانی، دولت تنش و تشنج نیست، دولت عقلاست و قرار نیست با اتفاقات مشابه دیگر، عقب نشسته و به روشهای احمدی نژادی دست بزند.