مدیریت بحران خوزستان به آلودگی هوای اهوازدرموقع بارش باران هشدارداد

خورنا: مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به آلودگی هوای اهواز در ساعات اولیه بارش باران در روز یکشنبه (فردا) هشدار داد و از افراد مبتلا به بیماری های تنفسی خواست در این زمان از منازل خود خارج نشوند.

محمدرضا آملازاده افزود: با توجه به عدم وزش باد و تجمع آلاینده ها در سطوح فوقانی جو و احتمال آلودگی در ساعات اولیه باران ، افراد مسن و مبتلایان به آلرژی و تنگی نفس باید از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کرده و حتی الامکان از ورزش کردن در بوستان ها و فضای آزاد اجتناب کنند.

وی گفت: توصیه اکید ما به همه افراد و بیماران مبتلا به آلرژی و تنگی نفس ،کودکان و افراد مسن این است که سعی کنند در موقع بارندگی در منازل بمانند تا خطر احتمالی متوجه آنان نشود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان ، از فردا (یکشنبه) با فعالیت سامانه بارشی به تدریج شاهد ابرناکی و بارش رحمت الهی در اغلب مناطق استان خوزستان خواهیم بود.

برای نخستین بار بارندگی روزهای جمعه و شنبه هفته گذشته و افزایش میزان آلایندگی در هوای شهر اهواز ، سبب شد تا بیش از پنج هزار نفر راهی بیمارستان ها شوند.

ناراحتی اغلب این بیماران تنگی نفس بوده است.

با وجود اینکه هنوز علت اصلی این پدیده بی سابقه از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسما اعلام نشده ولی گمانه زنی ها از علت این پدیده از تجمع آلاینده ها در آسمان هوا و ترکیب آن با باران و متعاقب آن اسیدی شدن آن حکایت داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز از افراد مبتلا به بیماری های تنفسی خواست از تردد در فضای باز در موقع بارش باران خودداری کنند.