شهردار شوش: شهرداری شوش ۷۰ میلیارد ریال بدهی دارد

خورنا: شهردار شوش گفت: این شهرداری با بدهی ۷۰ میلیارد ریال روبه‌روست.

یوسف زمانی‌اصل با اشاره به بدهی ۷۰ میلیارد ریالی شهرداری اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع عوارض خودرویی و عدم تعامل اصناف با شهرداری سبب افزایش بدهی‌های عقب ‌افتاده شهرداری شده است.

وی اضافه کرد: همین امر مشکلات زیادی را در خدمت‌رسانی مضاعف به شهر و شهروندان برای شهرداری ایجاد کرده است.

شهردار شوش از تخفیف در پرداخت عوارض خبر داد و تصریح کرد: شهروندانی که به موقع اقدام به پرداخت عوارض می‌کنند از تخفیف ۲۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

شهردار شوش با بیان اینکه همه ظرفیت‌های موجود شهرداری را برای رفع مشکلات شهری به کار می‌گیریم عنوان کرد: برای آبادانی شوش بر ظرفیت‌های موجود بیش از پیش می‌افزائیم.

وی ادامه داد: شهر شوش با برخورداری از جاذبه‌‌های مذهبی٬ تاریخی و یادمان دفاع مقدس هنوز پیشرفتی شایسته نام و جایگاهش نکرده است.

زمانی اصل در ادامه گفت: برای پیشرفت و توسعه شهر شوش باید از سلیقه‌ای عمل کردن در امور شهری پرهیز کرد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان عمرانی شهرداری ادامه داد: با وجود به محدود بودن اعتبارت دولت، با واگذاری پروژه‌‌های عمرانی به بخش خصوصی و اصلاح روند واگذاری‌‌ها، زمینه را برای پیشبرد طرح‌‌های عمرانی شهر فراهم خواهیم کرد.

*ساماندهی دستفروشان/ افزایش سرانه فضای سبز

شهردار شوش با توجه به غیرفعال بودن کارخانه آسفالت شوش اضافه کرد: رویکرد مجموعه شهرداری در بخش درآمدزایی نگاهی کاوشگرانه به ظرفیت‌های موجود و خاموش شهر است.

وی در خصوص ایجاد اشتغالزایی در این شهر عنوان کرد: با برپایی ۳۳ واحد دکه بین راهی در جاده ترانزیتی شوش ـ اهواز در اطراف میدان ابوذر، ضمن ایجاد اشتغال، زمینه درآمدزایی را برای شهرداری فراهم خواهیم کرد.

زمانی اصل با بررسی معضل دستفروشان در معابر شهری اضافه کرد: ساماندهی دستفروشان در دستور کار شهرداری قرار دارد و برای این منظور تصمیم به ایجاد پارک بازار در پارک میراث فرهنگی شوش و ایجاد بازار شب گرفته شده است.

وی در خصوص بهبود فضای سبز شهری نیز بیان کرد: سرانه فضای سبز در شوش هشت مترمربع به ازای هر نفر است که برای بهبود این فضاها به‌کارگیری نیروی متعهد و باتجربه را در دستور کار داریم.