بی مهری گسترده به کشاورزان ماهشهری

خورنا: دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ماهشهر با اشاره به اینکه ماهشهر را بعنوان یک شهر صنعتی می شناسند گفت: این دیدگاه باعث شده تا بخش کشاورزی در این شهرستان مورد بی مهری گسترده قرار گرفته و همواره در سایه صنعت قرار گیرد.
سید حسین موسوی افزود: با وجود ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی ماهشهر وجود دارد اما مسئولین این شهرستان کمتر به موضوع کشاورزی می پردازند به گونه ای که هم اکنون کشاورزی ماهشهر بدلیل بی توجهی به مسائل اساسی و زیرساخت ها بشدت دچار آسیب شده و عملا در مسیر بحران قرار دارد.
وی سنتی بودن روش های آبیاری را یکی از دلایل مهم توسعه نیافتگی بخش کشاورزی ماهشهر برشمرد و گفت: متاسفانه اکثر زمین های کشاورزی ماهشهر فاقد شبکه های زهکشی و آبیاری هستند که این موضوع مصداق بی توجهی به کشاورزی ماهشهر است. این در حالی است که دو شهر همجوار ماهشهر یعنی شادگان و رامشیر دارای شبکه آبیاری و زهکشی هستند.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ماهشهر ایجاد چنین بی توجهی هایی را ناشی از بی تدبیری برخی مدیران این شهرستان برشمرد و افزود: با وجود خدمات شایانی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر در ماهشهر ارائه شده است اما بدلیل بی توجهی به زیرساخت های کشاورزی شاهد غیراقتصادی بودن تولیدات کشاورزی بویژه گندم در ماهشهر هستیم و کشاورزی برای کشاورزان سختکوش ماهشهری مقرون به صرفه نیست.
موسوی با اشاره به اینکه جوانان روستایی در ماهشهر تمایلی به ماندن در روستا ندارند پیش بینی کرد: ظرف چند سال آینده بسیاری از روستاییان از کار کشاورزی دست کشیده و با مهاجرت به شهر به شغل های کاذب روی آورند.