استاندار خوزستان: خوزستان ملی‌ترین استان کشور است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: خوزستان ملی‌ترین استان کشور است زیرا از همه استان‌ها در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در مراسم تجلیل صادرکنندگان نمونه و فعالان صادراتی خوزستان که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: ایران کشوری است که حدود ۶ هزار سال تمدن دارد و برخی از کشور‌ها آن زمان نمی‌دانستند تمدن چیست.

وی افزود: جای تاسف دارد که کشورهای وارد کننده کالاهای ایرانی، چین و برخی کشورهای دیگر باشند در حالی که کشور ما این همه ظرفیت برای تولید و حتی صادرات دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید شجاعانه از این عرصه خارج شویم تصریح کرد: همان طور که در هشت سال جنگ تحمیلی، دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و شجاعانه قطعنامه را پذیرفتیم امروز نیز باید با اقتدار به سوی خودکفایی بازار داخلی پیش رویم.

مقتدایی با بیان اینکه اگر قرار است کاری صورت بگیرد باید خودمان آغاز کنیم و کار‌ها را پیش ببریم، اضافه کرد: باید عقب افتادگی‌هایی که در استان وجود دارد را جبران کنیم و خرابی‌ها را بسازیم.

استاندار خوزستان در ادامه عنوان کرد: تجار و صادرکنندگان ما باید آماده باشند که نه تنها بازار عراق بلکه بازار دیگر کشور‌ها را مجذوب خود کرده و محصولات ایرانی را در آنجا عرضه کنند.

رئیس شورای اداری استان خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان ملی‌ترین استان کشور است زیرا از همه استان‌ها در آن سرمایه گذاری می‌کنند و ما خوزستانی‌ها باید قدر این منابع را بدانیم.