امام جمعه موقت هندیجان: آمار تصادف در جاده‌های هندیجان بالاست

خورنا: امام جمعه موقت هندیجان گفت: اهدای عضو لازم است در هندیجان فرهنگسازی شود.

حجت‌الاسلام جعفر بنی‌سعید اظهار کرد: عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی و مشکلات مدیریتی از دلایل پائین بودن آمار اهدای عضو هستند که باید روی این بخش‌ها بیش از پیش کار کرد.

وی با بیان اینکه اهدای عضو لازم است در هندیجان فرهنگسازی شود اضافه کرد: با وجود افزایش سالانه انواع حوادث در این منطقه که باعث مرگ مغزی برخی افراد می‌شود، باید با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درست و هوشمندانه، درصد اهدای عضو افزایش یابد.

امام جمعه موقت هندیجان تصریح کرد: صدا و سیما که وظیفه فرهنگسازی در خصوص موضوعات مختلف را عهده‌دار است، باید در این خصوص پررنگ‌تر عمل کند.

وی به همه اقشار این کار خیر توصیه کرد و گفت: اگر فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی بیشتر شود، دیگر شاهد مرگ هموطنانی که سال‌ها در انتظار دریافت عضو هستند نخواهیم بود.

بنی‌سعید با اشاره به اهدای اعضای جوان ۱۹ ساله هندیجانی که چند هفته پیش در سانحه رانندگی با موتورسیکلت در جاده هندیجان به سمت میررحمان جان خود را از دست داد عنوان کرد: از خانواده آن مرحوم بسیار سپاسگزاریم چون با اهدای اعضای فرزندشان، به سه بیمار دیگر جانی تازه بخشیدند.

وی در پایان عنوان کرد: این خانواده با از دست دادن فرزندشان، تولد دوباره سه فرزند دیگر را شاهد بودند و هیچگاه کار خیرشان فراموش نمی‌شود بلکه با بهبودی حال این بیماران، فرزندشان را دوباره در جسم و روان پیوندشدگان مشاهده خواهند کرد.