افزایش ۱۱ درصدی آمار طلاق در رامشیر

خورنا: آمار طلاق در شش ماهه نخست امسال در شهرستان رامشیر نسبت به سال گذشته یازده درصد افزایش داشته است.

به گزارش خورنا از رامشیر، صبح امروز جلسه تحکیم بنیان خانواده با رویکرد کاهش طلاق با حضور مسئولان در سالن جلسات دادگستری شهرستان رامشیر برگزار شد.

رئیس دادگستری شهرستان رامشیر با بیان اینکه خوشبختانه آمار طلاق رامشیر نسبت به میانگین کشوری پایین تر است اظهار داشت : آمار طلاق رامشیر در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته یازده درصد افزایش داشته است و اگر این روند ادامه داشته باشد به آمار طلاق در کشور خواهیم رسید .

فتح الله نعمتی علت های اصلی طلاق را ناشی از اعتیاد ، بیکاری ، فقر ، توقعات بالای زوجین ، دخالت والدین و ناتوانی جنسی دانست و گفت : متأسفانه اخیراً جدایی زوجین به سمت طلاقهای توافقی پیش رفته است که این امر موجب عدم تشخیص عوامل منجر به طلاق در خانواده ها و ریشه یابی دقیق این عوامل شده است.

در ادامه حمید سیلاوی فرماندار رامشیر با تأکید بر تقویت کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج گفت : مطمئناً یک ساعت مشاوره پیش از ازدواج نمی تواند ضامن سلامت خانواده ها و ارتقاء مهارتهای ارتباطی میان زوجین در طول زندگی مشترک باشد.

سیلاوی افزود : مهریه های سنگین از عوامل بی اعتمادی زوجین به یکدیگر است که بنای مقدس زندگی زناشویی را تحت تأثیر مسائل مالی و دنیوی قرار می دهد و باید هر چه زودتر برای حل این مسئله چاره اندیشی کرد.

انتهای خبر/ رضا اکبری