نماینده اهواز: دعوت از روحانی برای سفر به خوزستان/ لزوم تشکیل شورای راهبردی استان به ریاست رییس جمهور

خورنا: نماینده اهواز در مجلس با اشاره به مشکلات رودخانه کارون، آلودگی هوای اهواز و باران اسیدی هفته گذشته در این شهرستان،‌ از رییس‌جمهور خواست تا با حضور در استان خوزستان از نزدیک با مشکلات این استان آشنا شود و شورای راهبردی استان خوزستان را به ریاست خود تشکیل دهد.

سیدشکرخدا موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس با بیان این که مردم در سیزدهم آبان امسال هم حماسه بی‌بدیل دیگری خلق کردند، سفر رییس‌جمهور به نیویورک را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور ریاست‌جمهوری و هیات همراه در مقر سازمان ملل و دفاع از اصول خدشه‌ناپذیر و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی قابل تقدیر است و ما امیدواریم تلاش مسئولان سیاست خارجی کشور با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت برای رفع تحریم‌های دشمنان به نتیجه برسد.

وی افزود: همه باید بدانند حماسه‌سازان ۹ دی و ۱۳ آبان با دقت، حساسیت و صبر انقلابی حوادث پیش‌رو را به نظاره نشستند و کوچک‌ترین تمرد از راهبرد تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در عرصه تعاملات خارجی شناسنامه حیات سیاسی هر فرد، گروه و جریانی را باطل خواهد کرد زیرا دست چدنی و دستکش مخملی هنوز پابرجاست و مرعوب شدن در پی تغییر لحن آمریکایی‌ها حرکتی ساده‌لوحانه است.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه اعتراف رییس‌جمهور آمریکا به حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و فتوای روشنگرانه رهبری محصول مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر استکبار جهانی بوده، تصریح کرد: غربی‌ها بدانند از مشروطه تا انقلاب ۵۷ به یمن بیداری اسلامی ملت برومند ایران، هر دولتی که از مدار عزت، استقلال و آزادی این مرز و بوم عدول و عبور نموده لاجرم سقوط کرده پس بهتر است قدرشناس متانت و مدارای اسلامی دیپلماسی عمومی و اعتمادساز ایران اسلامی باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه دور باطل مذاکره برای مذاکره همزمان با ادامه تحریم‌های شیطانی و غیرانسانی از سوی ملت ایران پذیرفته نیست، گفت: قلب خاورمیانه نبض تپنده جهان اسلام و نگین درخشان کشورهای غیرمتعهد که دید حل بسیاری از تنش‌ها، بحران‌ها و چالش‌های بین‌المللی است و معامله در غلتان با آبنبات‌های دیپلماتیک در دیپلماسی جمهوری اسلامی جایی ندارد. مجلس شورای اسلامی به نام عزت و شرافت ایران انقلابی، راه هرگونه کرنش، اشتباه محاسباتی و انحراف از معیار را خواهد بست.

موسوی ادامه داد: مگر می‌شود فتنه پرآشوب ۸۸ که ظلم آشکار به ساحت رهبری و مردم ایران بود را از حافظه تاریخی ملت ایران پاک کرد؟ این چه ظلم مضاعفی به نظام است که برخی از همین تریبون شرم دارند از فتنه نام ببرند؟ مگر می‌شود خیانت و بی‌بصیرتی محض نخبگان خاموش و همراهان غافل فتنه را از یاد برد؟ من با صدای بلند و با افتخار می‌گویم مجلس بیدار و انقلابی سنگر نخست دفاع از حریم ولایت و امنیت کشور و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه گفت: از کلام هوشمندانه رییس دستگاه قضا آیت‌الله آملی لاریجانی قدردانی می‌کنم که با آگاهی کامل به حرکت خزنده دشمنان نظام اعلام کردند بساط هرگونه فتنه‌انگیزی را بر خواهند چید.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره گمانه‌زنی‌ها نسبت به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی‌ها از هم‌اکنون رییس مجلس آینده را در گمانه‌زنی‌های خود مشخص کرده‌اند، آیا زمان آن فرا رسیده که اصولگرایان مجلس به وحدت برسند و فراکسیون واحد تشکیل دهند؟

موسوی خطاب به حسن روحانی، گفت: در روزهای آغاز به کار خود گفتید که با داس نیامدید و با کلید تدبیر آمدید، اما شواهد و قرائن موجود این گفته را تایید نمی‌کند، بلکه به جای داس، با کمباین در حال درو کردن برخی مدیران هستند. با کدام معیار فردی که از مجلس برای وزارت علوم رای اعتماد نمی‌گیرد به عنوان قائم مقام وزارت علوم منصوب می‌شود؟ آیا این دهن‌کجی به مجلس نیست؟

نماینده مردم اهواز در مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور امروز خود به وضعیت رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: آیا می‌دانید کارون بزرگ که شریان حیاتی خوزستان است به کانالی برای دفع فاضلاب‌های شهری تبدیل شده و دیگر رمقی ندارد؟ این روزها مردم دیار کارون امیدوارنه در کنار ساحل این رود بیمار و بی‌رمق با تشکیل زنجیره‌های انسانی می‌خواهند بگویند ما از موهبت نفت و گاز محرومیم و هوای آلوده و بلای ریزگردها جانمان را به تنگ آورده اما کارون تنها دلخوشی ماست.

وی در ادامه نطق خود رییس‌جمهور را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: آیا اطلاع دارید که شهرستان اهواز و رودخانه کارون برای دومین سال پیاپی به عنوان اولین شهر و اولین رودخانه آلوده جهان شناخته شده است و آیا می‌دانید در هفته گذشته پس از اولین بارندگی به علت همین آلودگی‌ها تعداد ۴۰۰۰ نفر از مردم خوزستان خصوصا کودکان و سالمندان راهی بیمارستان‌ها شده‌اند؟ چرا دستور فوری برای تشکیل شورای راهبردی استان خوزستان را با ریاست خود صادر نمی‌کنید؟

موسوی یادآور شد: هزاران سال است کارون سمفونی وحدت میلیون‌ها تن از مردمان ساکن در گستره زاگرس تا خلیج‌فارس بوده و بر اساس همه موازین زیست محیطی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی، طرح انتقال آب کارون نباید ارجاع شود. امروز مطالبه پرآب‌ترین مردم ایران از وزیر نیرو، تامین آب شرب سالم و بهداشتی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس وضعیت راه‌ها در حوزه انتخابیه خود را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: جاده‌های مرگ در استان خوزستان جان هزاران شهروند بیگناه را گرفته، دولت چه برنامه‌ای برای راه‌آهن تک ریلی فرسوده و ناکارآمد خوزستان که مربوط به هفتاد سال پیش است، دارد.

وی افزود: چرا بازنشستگان فولاد با چندین ماه تاخیر حقوق دریافت می‌کنند و سود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شش ماهه این شرکت به کجا می‌رود؟ از وزیر بهداشت می‌خواهم در بودجه سال آینده ردیف‌های جدیدی برای احداث دو بیمارستان جدیدالتاسیس شهرستان باوی و حمیدیه ایجاد کند. از آقای رحمانی‌فضلی می‌خواهم دستور دهند هر چه سریعتر ادارات دولتی در شهرستان‌های تازه تاسیس کارون و حمیدیه مستقر شوند.

موسوی خطاب به رییس‌جمهور گفت: مردم وعده و قول شما را در کوران تبلیغات انتخاباتی مبنی بر اختصاص سه درصد ناشی از تولید نفت به خوزستان را فراموش نکرده‌اند و بردبارانه پیگیر تحقق این آرزو هستند. شما بارها گفته‌اید حقوقدانید، هر دو استانی که دین خود را به اسلام ادا کرده و بیش از یک قرن موتور محرکه اقتصاد و معیشت یک کشور است را مورد توجه قرار دهید.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر دولتی‌ها به تبعات مصاحبه‌های رسانه‌ای آنها شد و افزود: با هر مصاحبه مایوسانه‌ای ضمن شاد کردن دشمنان، قیمت کالاها بلافاصله افزایش می‌یابد از جمله مصاحبه وزیر صنعت که صراحتا اعلام می‌کند قیمت‌ها پایین نمی‌آید. رییس‌کل بانک مرکزی می‌گوید دلار پایین‌تر از ۳۰۰۰ تومان نمی‌آید، وزیر نیرو می‌گوید آماده جیره‌بندی آب باشید، آن هم در فصل بارندگی. وزیر نفت می‌گوید ما نمی‌توانیم خط لوله صلح را ادامه دهیم و در جای دیگر می‌گوید از افتتاح فازهای پارس جنوبی خبری نخواهید شنید. وزیر راه می‌گوید نمی‌توانیم مسکن مهر را ادامه دهیم، آیا این است شعار تدبیر و امید دولت یازدهم؟

نماینده مردم اهواز از حسن روحانی دعوت کرد تا در اولین فرصت با سفر به اهواز از عمق مشکلات این استان باخبر شود.

موسوی در پایان از فعالیت‌های روشنگرانه و فرهنگی آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در قالب برگزاری کنگره بین‌المللی ولایت در خوزستان و راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهواز تشکر و قدردانی کرد.