خسارت حادثه دیدگان سد کارون سه پرداخت شد/ احداث جاده برای ایمن ساختن رفت و آمد

خورنا: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت وارده به حادثه دیدگان سد کارون سه پرداخت شد ولی پیگیری های لازم برای شناسایی مقصران این حادثه ادامه خواهد داشت.

حجت الله درویش پور از احداث جاده برای تسهیل در رفت و آمد ساکنان روستاهای اطراف سد کارون سه در شهرستان ایذه خبر داد و عنوان کرد: کارهای اجرایی احداث این جاده شروع شده است و اگر مشکلی در روند ساخت این پروژه پیش نیاید این جاده در سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

وی افزود: احداث این جاده یکی از تعهدات وزارت نیرو بوده است که اگر از همان ۱۰ سال پیش ساخته می شد اینگونه حوادث تلخ به وقوع نمی پیوست.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با احداث این جاده ارتباط روستاهای اطراف سد کارون سه با شهرستان ایذه برقرار می شود و دیگر نیاز به رفت و آمد از طریق وسیله حمل و نقل پر خطری مانند کوبه نیست.

درویش پور با اشاره بر اینکه، احداث یک پل برای ارتباط روستاهای اطراف سد کارون سه با شهرستان دهدز نیز از الزامات است گفت: به همین منظور در سفری که با حضور مسئولان استانی و کشوری در راستای بازدید از محل حادثه سد کارون سه صورت گرفت؛ مبلغ ۶۰میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پل در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این حادثه که عصر روز ۹ مرداد در دریاچه سد کارون سه رخ داد؛ مسافران مینی بوس روستایی ها پشت دریاچه سد کارون سه که برای گذر از رودخانه همراه مینی بوس سوار دوبه شده بودند که در آب سقوط کردند. در این حادثه ۱۶ تن از مسافران غرق شدند که ۴ نفر از آنها نجات پیدا کردند و ۱۲ مسافر دیگر که اغلب زن و کودک بودند جان باختند.