خودزنی شیرهای پارک دزفول / قاتل میاز نبود

خورنا: بر اساس اتفاقی نادر و نزاع، یک قلاده شیر در پارک بعثت دزفول بر اثر شدت جراحات تلف شد و جان خود را از دست داد.

خبر تلف شدن یک قلاده شیر در پارک بعثت دزفول ذهن همه دوستداران محیط زیست را به خود متوجه کرده و احتمال بروز مجدد بیماری مهلک مگس میاز را تقویت کرده است.

در این زمینه مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: خبر تلف شدن شیر پارک بعثت این شهرستان توسط مگس میاز را تکذیب می‌کنم.

علیرضا چیت‌زن اضافه کرد: کشته شدن یک قلاده شیر به علت حمله به همدیگر بر سر شیر ماده بوده که شیر نر به علت سن و شدت جراحات تلف شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در شمال خوزستان هیچگونه اسلحه بیهوشی برای استفاده در این مواقع وجود ندارد و همیشه مواردی این چنینی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول از نبود امکانات زیست محیطی در پارک بعثت این شهرستان گلایه کرد و گفت: متاسفانه حیوانات موجود هزینه‌های فراوانی دارند و فضاهای استفاده شده برای آنها در حال حاضر پاسخگو نیست.

چیت‌زن ادامه داد: پس از تماس‌ها و پیگیری‌های فراوان امروز تفنگ بیهوشی، موقتا همراه با اکیپی از اهواز وارد پارک بعثت می‌شوند تا برای تحقیقات بیشتر و بررسی سلامت حیوانات به این سازمان کمک کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پارک بعثت، شرایط نگهداری از لحاظ زیست محیطی این حیوانات را ندارد و باید برای این مشکلات فکری اساسی کرد.

سه سال پیش زمینی در پارک لاله دزفول به وسعت ۷ هزار متر از زمین‌های ملی توسط دولت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت تا محیطی به‌منظور نگهداری و بسترسازی حیوانات فوق و فضاسازی مناسب برای پارک وحش و… ساخته شود ولی تاکنون جز یک حصار گرداگرد این زمین اتفاق خاصی رخ نداده است.