تاسیس دانشگاه شهرداری اهواز برای ارتقای سطح علمی کارکنان

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر اهواز خواستار تاسیس دانشگاه شهرداری این شهر برای ارتقای سطح علمی کارکنان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین حیدری عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در جامعه امروزی ما یکی از مولفه‌های توسعه، داشتن نیروی انسانی کارآمد است.

وی با بیان اینکه سه مولفه باعث توسعه نیروی انسانی کارآمد می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی، تکنولوژی و دانش سه مولفه‌ای هستند که باعث توسعه نیروی انسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: امروزه اگر کشوری هیچ منبع انرژی نداشته باشد اما این سه اصل را داشته باشد؛ موفق است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تسلیت ایام ماه محرم افزود: امروز افتخار تشیع، محرم و عاشورا بوده و امیدواریم که این روز نماد مردم ایران باشد.

وی ادامه داد: معتقدم در مدیریت شهری اگر مولفه نیروی انسانی کارآمد ملاک قرار نگیرد به توسعه پایدار شهری نخواهیم رسید که متاسفانه شهرداری‌های ما از نیروی انسانی کارآمد بهره‌مند نیستند.

حیدری افزود: در کشور ما تنها هشت درصد از نیروی انسانی شهرداری‌ها دارای مدرک لیسانس و بالا‌تر بوده در حالی که ۲۲ درصد دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم و ۷۰ درصد زیر دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه باید سیاست‌های تشویقی اتخاذ کرد که بخشی از نیروی انسانی ناکارآمد در شهرداری میل به جداشدن داشته باشند، افزود: باید تلاش شود تا نیروی انسانی متخصص و مرتبط بر سر کار آیند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه به تاسیس دانشگاه شهرداری برای ارتقای سطح علمی کارکنان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد و تبریز اقدام به تاسیس دانشگاه کرده و در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس دانشجو می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه باید نگاه خود را به بازنشستگان تغییر دهیم و از آن‌ها استفاده بهینه داشته باشیم، گفت: تا زمانی که سطح علمی نیروهای شهرداری ارتقا یابد می‌توان از نیروهای بازنشسته و کارآمد به خوبی استفاده کرد.