نماینده مسجدسلیمان: از ظرفیت و توان بازنشستگان می توان برای کمک به اقتصاد ملی بهره گرفت

خورنا: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: از ظرفیت و توان بازنشستگان می توان برای کمک به اقتصاد ملی بهره گرفت.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: بازنشستگان افرادی متخصص و دارای توانمندی های فنی و ادراکی بالا هستند که می توان از ظرفیت آنها برای کمک به اقتصاد ملی بهره گرفت .

دکتر اسماعیل جلیلی تجربه بزرگان و بازنشستگان را از اقتصاد جدا ناشدنی عنوان کرد و گفت : اگر نگاهمان اقتصادی باشد میتوان از تجارب و ظرفیت نیروهای بازنشسته برای بهره وری مجدد از آنها استفاده کرد مشروط بر اینکه برای اینکار برنامه ریزی دقیق داشت .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، وی این سخنان را در آیین تجلیل از ۱۷۶ بازنشسته سالهای ۱۳۸۸ تا  ۱۳۹۲ که با حضور مهندس ابراهیم پیرامون و مدیران و روسای این شرکت در محل سالن آمفی تئاتر باشگاه مرکزی برگزار شد عنوان داشت .

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نقش صندوقهای بازنشستگی را در این میان بسیار حایز اهمیت دانست و گفت : با این باور که تجربه بازنشستگان و بزرگان در اقتصاد جداشدنی نیست ، صندوق های بازنشستگی بمنظور بهره بردن از این پتانسیل برای کمک به چرخه اقتصاد کشور می بایست به صندوق های سرمایه گذاری تغییر یابند .

وی افزود : تجارب نیروی انسانی در صنعت نفت که یک صنعت مادر تخصصی است بسیار ارزشمند و گرانبهاست و باید از این تجارب برای بهره وری بیشتر سازمانها و شرکتهای دولتی بهره گرفت .

وی توزیع خدمات پس از بازنشستگی در میان اعضای صندوقهای بازنشستگی را نامطلوب و ناعادلانه توصیف کرد و گفت : در حالی که یک بازنشسته ی ساکن کلانشهرها از امکانات و خدمات درمانی و رفاهی مناسب در کنار خدمات شهری و آب و هوای مناسب بهره می برند حقوق دریافتی آنها با حقوق یک بازنشسته که در منطقه ای محروم و بد آب و هوا با شرایط رفاهی نامطلوب زندگی می کند یکسان است .

دکتر جلیلی با اعلام نارضایتی از این وضعیت بعنوان وکیل آحاد شهرهای حوزه انتخابیه اش گفت : می بایست در حقوق های بازنشستگی هم همانند یک فرد شاغل که ضریبی با عنوان بدی اب وهوا و امثال آن موجب افزایش حقوق می شود می بایست این ضریب اعمال شود تا بی عدالتی کمتری در توزیع خدمات و تکریم بازنشستگان صورت گیرد .

وی خاطر نشان کرد : بعنوان وکیل شما در مجلس شورای اسلامی بدنبال اصلاح این رویه هستیم و با پیگیری این روند را تا حاصل شدن نتیجه مطلوب دنبال خواهم کرد .

انتهای حبر/ دانوش صالحی