سلطانی فر خبر داد: ۳۵ هزار امضا جهت حل مشکلات بازماندگان جنگ/ قدردانی از خورنا

خورنا: سلطانی فر گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۳۱۹ امضا جهت حل مشکلات بازماندگان جنگ جمع آوری شده است.

هوشیار سلطانی فر، طراح و هماهنگ کننده اصلی طرح “عزم ملی برای مطالبات رزمندگان و جنگ زدگان” ضمن قدردانی از همراهی رسانه ای پایگاه خبری خورنا و دیگر رسانه های همراه اظهار داشت: همراهی رسانه های استانی و کشوری باعث پیشبرد سریع این طرح سراسری شد.

وی اظهار داشت: نخستین رونوشت تومار مطالبات حقوقی بازماندگان جنگ شامل رزمندگان، جنگ زدگان و دیگر آسیب دیدگان هشت سال تجاوز عراق به کشورمان، با ۳۵ هزار و ۳۱۹ امضای مستند (مرحله یکم شمارش برگه ها تا تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۲) جمع آوری شد.

سلطانی فر ادامه داد: این امضاها از روز چهارم آبان ماه جاری به یکایک مسؤولان دستگاه ها و نهادهای ذی ربط سپرده شد و از این پس «جامعه بزرگ بازماندگان جنگ» منتظر رسیدگی جدی و اثربخش مسؤولان به حقوق، خسارات و بازماندگی های خود هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که گردانندگان کشور نگذارند «ستون ایثار و پایداری» فروریزد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس كجا بريم برا امضاء طومار ؟ آدرسش دفترش مركزش كجاس ؟
    • علیرضا دوست عزیز به این ادرس مراجعه فرمایید.www.bazmandegan.i
  • مرتضی خاکپور حق الناس چیست؟ و موارد و حدود آن . این نشان که احترام به حقوق دیگران و ادای آن یکی از اساسی‌ترین اهداف ادیان آسمانی است. قرآن کریم در آیات بسیاری مؤمنان را چه در باب مسائل اقتصادی و چه در باب حقوق اجتماعی و… دعوت به احترام به حقوق مردم نموده است. در اینجا تنها به دو نمونه از این آیات اشاره می‌نماییم. «یا أیّها الّذین آمنوا لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید»؛[۲]یعنی، هرگونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته شده است. قرآن کریم، به هنگام نکوهش از قوم یهود و ذکر اعمال زشت آنان می‌فرماید: «…وَ أَکْلِهِمْ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ…»؛[۳]آنان در اموال مردم بدون مجوز و به ناحق تصرف می‌کردند. (ناگفته پیداست که مراد از اکل و خوردن، در این آیه کنایه از هرگونه تصرف است خواه به صورت خوردن معمولی باشد یا پوشیدن و یا سکونت و یا غیر آن و چنین تعبیری در زبان فارسی نیز رایج است). بنابراین، هرگونه تجاوز، تقلب، غش، معاملات ربوی، رشوه، خرید و فروش اجناسی که فایده منطقی و عقلانی در آنها نباشد، خرید و فروش وسایل فساد و گناه، در تحت این قانون کلی قرار دارند. در کتب روایی نیز توجه فراوانی به حق الناس شده است. به طوری که اگر تمام روایات مربوطه جمع بندی شود، چندین جلد کتاب خواهد شد. امّا در اینجا به چند نمونه از روایات اشاره می‌شود. حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً؛ امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند.»[۴] و در روایت دیگری آن حضرت حتی ادای حق الناس را از حق الله مهم‌تر دانسته و می‌فرماید: «جَعلَ الله سُبحانه حُقوقُ عبادِهِ مُقدّمةً علَی حُقُوقهِ فَمنْ قامَ بِحقُوقُ عبادالله کانَ ذلک مؤدّیاً الی القیامِ بِحقوقِ الله؛ خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داده و کسی که حقوق بندگانش را رعایت کند حقوق الهی را نیز رعایت خواهد کرد».[۵] حدود و موارد حق الناس باید گفت بر اساس آیات و روایات اسلامی، مردم ومؤمنان دارای سه نوع حق و احترام می‌باشند. ۱٫ احترام به مال مردم در دیدگاه اسلامی، مال و دارایی مؤمن و گاهی اموال دیگران محترم است ومصونیت دارد و اتلاف و تجاوز در آن مجاز نیست. بنابراین، اگر کسی از راه ربا، رشوه، فریبکاری، سرقت و بالاخره هرگونه تصرف نامشروع، مالی را از کسی خورده باشد، باید به تحصیل رضایت صاحب مال و یا باز پس دادن آن مال اقدام نماید. ۲٫ احترام جان مردم جان مسلمان از نظر اسلام حرمت خاصی دارد بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به جان مسلمان، لطمه‌ای از قبیل ضرب و جرح وارد آورد یا با دادن غذای فاسد و مسموم و یا اعتیاد به مواد مخدر و یا هر چیز دیگری، سلامتی کسی را به خطر اندازد. بنابراین احترام به جان و بدن و سلامتی افراد، تا آن حدّ مورد اهمیت و مؤاخذه است که حتی خداوند هم از آن صرف نظر نمی‌کند! امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمود: خداوند می‌فرماید: «به عزّت و جلال خودم سوگند، از ظلم هیچ ظالمی نخواهم گذشت، اگر چه به اندازه دست بر دست زدنی باشد، ‌یا با فشار دادن دستی از روی ستم، محقق شده باشد».[۶] علاوه بر احترام و حرمت جسم و بدن دیگران، انسان نمی‌تواند با ترساندن و اندوهگین ساختن، آزردن و خلاصه هر گونه ضربه به اعصاب و روان دیگران موجبات ناراحتی آنان را فراهم نماید،‌درغیر این صورت باید همه ضربه‌ها و خسارت‌های وارده را جبران نماید. و اگر چنین نکند، در دنیا و آخرت کیفر کردار ناروای خویش را خواهد دید. ۳٫ حفظ آبروی دیگران و احترام به آن عرض و آبروی افراد هم، دارای حرمت و مصونیت فوق العاده‌ای است و از موارد حق الناس به شمار می‌آید. بنابراین انسان نمی‌تواند به وسیله غیبت، تهمت، افشاگری و هرگونه رفتار دیگری، به آبرو و حیثیت دیگری ضربه و آسیبی وارد نماید، زیرا در غیر این صورت مرتکب ظلم بزرگی در حق او شده که باید به جبران آن بپردازد. چنان که امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «مَن کسَرَ مؤمِناً فَعلَیْه جَبْرُهُ؛ هر کس حیثیت مؤمنی را بشکند، بر او واجب است که آن را جبران نماید».[۷] نتیجه گیری: حاصل آن که حق الناس از نظر اسلام دارای گسترة وسیعی می‌باشد. به عبارتی حق الناس در همه ابواب فقه وجود دارد و می‌توان گفت که بابی از ابواب فقه اسلامی نیست، مگر اینکه مسایل فراوانی در زمینه حق الناس وجود دارد. پس باید دانست که جامعه بر عهدة هر یک از اعضای خود حقوقی دارد که همگی به احترام و ادای آن موظفند وعمل به آنچه آدمی، خود انتظار انجام آن را از دیگران دارد، پایین‌ترین درجه آن است. چنان که از امام صادق ـ علیه السّلام ـ درباره حق مؤمن بر مؤمن سؤال شد، آن حضرت فرمود: «… اَیْسَرُ حَقٍّ مِنها اَنْ تُحبُّ لِنفْسِکَ و تَکْرهُ لهُ ما تَکرَهُ لِنَفْسِکَ…؛ کم‌ترین میزان حقوق برادرت بر تو آن است که آنچه را برای خودت دوست می‌داری برای او نیز دوست بداری و آنچه را برای خودت نمی‌پسندی، برای او نپسندی. http://mkhakpour9.persianblog.ir ========= آقای مسئول به چه حقی ۲۵ سال است که حقوق رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ را نمی دهی . رزمنده ؛ ایران زمین را با خون خود خریده است . چرا این همه زمین باشد و رزمنده خانه نداشته باشد . همه ایران به رزمندگان بدهکارند . و شما به رزمندگان بدهکارید . مگر می شود رزمنده ای که سالها در جنگ بوده و حالا که در جنگ پبروز شده . بدون حقوق و بدون مسکن و بدون معیشت به امان خدا رها شود و مشکل غم نان باشد . به خود آیید و بدهکاری خودتان و ملت ایران را به رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ بپردازید . ( که جانباز زیر ۲۵ ٪ من در آوردی است و همه جانبازان باید که حقوق و معیشت بگیرند و این تبعیض و ظلم را پایان دهید ) چرا یک رزمنده برای معیشت خود شب و روز گریان باشد . http://mkhakpour9.persianblog.i
    • ناشناس سلام جمعی ازبسیجیان و جانبازان15درصددوران دفاع مقدس هستیم که ازطرف آموزش وپرورش دیپلم افتخاری تعلق نمیگیرد خواهشمندم پیگیری کنید
  • ناشناس آقایان مسئول و نماینده مجلس لطفا واضح وشفاف بفرمایین كه تاحالا چه خدمتی به جنگ زدها كردين ؟ شماها نذاشتین یارانه پولدارا قطع بشه اما وقتی داشتن بنیاد جنگ زدها رو منحل میكردن سكوت كردین چرا نگفتین كه بعد اتمام جنگ تازه مشكلات جنگ زدها شروع میشه ؟ مگه بنیاد شهید بعد جنگ تعطیل شد كه بنیاد جنگ زدها بشه ؟ چرا چشماتونو بستین تا بنیاد جنگزدها رو ببندن و هیچكجا متولی امور جنگزدها نباشه و جنگزدها به بدبختي و فقر و فلاكت بيفتن و نابود بشن ؟ حالا كه جنگزدها افتادن دنبال خسارتشون چرا كمك نمیكنین كاری نمیكنین ؟ اگه واقعا خدوم هستین اگه حقيقتن صادق و مخلص هستين بسم اله این گوی و اینم میدان ......
  • مرتضی خاکپور ... و جنگ تمام شده بود و پس از پذیرش قطعنامه 598 و صلح بین ایران و عراق و منحل شدن یگان های جبهه و جنگ : ما رزمندگان را بدون دادن حقوق پایانی دادند و به حال خود رها کردند . شانس آوردیم که پس از پایان جنگ و برقراری امنیت وجمع شدن بساط جبهه و جنگ ؛ همه ما رزمندگان را در دریا نریختند . یاید تشکر کنیم که ما رزمندگان را در دریا نریختید . و البته اگر ما رزمندگان را در دریا می ریختند آب همه ما را می برد و دیگر رزمنده ای نمی ماند که گرفتار حقوق و معیشت بشود و همه راحت می شدند . و اینکه چه پولی بدهند و همه ما را در دریا بریزند و از دست ما راحت شوند . باز هم تشکر می کنیم . و حالا که ما را در دریا نریختید . حق الناس مستمری حقوق و معیشت ما رزمندگان و جانبازان زیر 25 ٪ را بدهید . که زندگی خرج دارد و فقر امانمان را بریده است ؟! هر نفسي كه فرو ميرود ممد حيات است و چون برون مي آيد مفرح ذات ، که در دریا ریخته نشدیم ؛ تشکر می کنیم . به شما هم وصیت می کنم که تشکر می کنیم . ؟! و چون نظاره می کنند باز هم تشکر می کنیم . بصحرا بنگرم صحرا تو بینم ... به دریا بنگرم دریا تو بینم به هر جا بنگرم در روز و در شب ... نشان از فقر روی رزمنده تو بینم http://mkhakpour9.persianblog.i