مخاطب مواضع صریح رهبر معظم انقلاب در داخل کشور چه کسانی هستند؟

خورنا: در حالی که رهبر معظم انقلاب در مواضع صریح امروز خود درباره مذاکرات هسته ای به دفاع از عملکرد دولت در برهه فعلی و همچنین دوران مسئولیت دکتر روحانی در پرونده هسته ای پرداختند، افراطیون، به تخریب دولت ادامه می دهند.به گزارش خبرنگار «انتخاب» ، رهبر معظم انقلاب در سخنان صریح خود با دفاع از عملکرد دستگاه سیاست خارجی تصریح کردند که سازشکار خواندن دیپلماتهای کشور نادرست بوده و با مذاکره مخالفتی ندارند: «اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، تعلیق پیشین در فعالیتهای هسته ای را که در زمان مسئولیت دکتر روحانی در شورای عالی امنیت ملی انجام شده بود را در مجموع به نفع کشور دانستند.

رهبر انقلاب در فراز مهم دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مواضع تند سیاستمداران آمریکایی دولت آمریکا را مخاطب قرار داده و تصریح کردند که اگر دولت آمریکا در مذاکرات جدی است، جلوی یاوه گویی های مقامات این کشور علیه ایران را بگیرد

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران امریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: اگر آمریکایی ها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.

سخنان امروز رهبر انقلاب علاوه بر آن که دولت آمریکا را مخاطب قرار داده، مخاطبان داخلی فراوانی نیز دارد.

افراطیونی که طی یک ماهه گذشته با تمام توان با بهره گیری از تریبون های رسمی و رسانه های حاکمیتی به تخریب دولت پرداخته و دستگاه سیاست خارجی کشور را به سازشکاری متهم کردند.

این طیف که با گرفتن مواضع رادیکال و خارج از منطق، قصد بی نتیجه کردن فرایند دیپلماسی دولت یازدهم را دارند، به اظهاراتی تحریک آمیز و بی اساس علیه کشورهای غربی می پردازند که تنها نتیجه آن تهیه خوراک برای لابی صهیونیستی و موافقان برخورد با ایران می باشد.

این تعبیر رهبر معظم انقلاب که «یاوه گویی مقامات غیرمسئول مانع مذاکرات جدی و موثر دولت می شود» ، تنها مربوط به فضای کشور آمریکا نیست و افراطیون داخلی نیز به نوعی می توانند مخاطب این سخنان باشند تا با سخنان نامرتبط و ، بحران زا و تنش آرین خود در فعالیت دستگاه سیاست خارجی کشور اخلال ایجاد نکنند