ایجاد مجمع شعر عربی در آبادان

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: امیدوارم مجمعی برای شعر عربی در آبادان تبیین شود تا شعرای عرب به بیان اشعار خود بپردازند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان ضمن خرسندی از همایش بزرگ و بین‌المللی ولایت در آبادان اظهار کرد: دشمنان قصد دارند دروازه ورود تشیع را با چالش روبه رو کنند.

وی افزود: تبلیغات فراوانی نیز در این خصوص صورت گرفته و برخی نیر باورشان شده که در این استان تغییر مذهبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولایت فقیه در استان خوزستان، کارهای با ارزشی انجام داده‌اند که تاسیس دانشگاه امیرالمؤمنین نمونه‌ای از این اقدامات بوده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: تاسیس شبکه ماهواره‌ای الاهواز نیز از اقدامات قابل توجه آیت‌الله موسوی جزایری برای مقابله با تبلیغات منفی علیه ولایتمداری مردم خوزستان به شمار می‌رود.

ابراهیمی‌پور افزود: همایش بین‌المللی ولایت که برای دومین بار در اهواز و نخستین‌بار در آبادان برگزار خواهد شد نیز از جمله این اقدامات ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آبادان ابراز داشت: خوزستان تنها استان مرزی کشور است که به صورت یک دست شیعه است و مکتب تشیع از همین استان به سایر استان‌های کشور راه پیدا کرده است.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: با توجه به همسایگی این استان با چند کشور دیگر، خوزستان دروازه ورود مکتب تشیع به ایران به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: شعاع نور ولایت از خوزستان به سراسر کشور و از کشور ما به بسیاری از کشورها راه پیدا کرد و این نور در قلب مسلمانان منتشر ساخت.

ابراهیمی‌پور در سخنانی اهداف همایش علمی و بین‌المللی ولایت را تشریح کرد و ابراز کرد: این همایش در دو بخش مقاله و شعر است که بخش شعر آن به یار خدا امسال در آبادان برگزار خواهد شد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: بخش اشعار، در مدح امیرالمومنین (ع) است که با توجه به هنر و ذوقی که در آن نهفته، تعریف بسیار خوبی می‌تواند برای مذهب تشیع در اشعار عربی باشد.

وی اظهار کرد: برگزاری این بخش در آبادان کار زیبایی بود چرا که شعر عربی در این منطقه مدت‌ها بود که مظلوم واقع شده بود.

وی اضافه کرد: امیدوارم پس از این مجمعی برای شعر عربی در آبادان تبیین شود تا شعرای عرب به بیان اشعار خود بپردازند.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: علمای ۴۵ کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت و این فرصت بسیار خوبی است برای نشان دادن فرهنگ مردم این خطه و همچنین موقعیت خوبی برای بازدید از شهر آبادان برای میهمانان فراهم خواهد شد.

امام جمعه آبادان در ادامه خاطر نشان کرد: علما، فضلا و نخبگانی نیز از سراسر کشور در آبادان حضور خواهند یافت و این موضوع می‌تواند برای منطقه برد فرهنگی خوبی داشته باشد.

وی در پایان گفت: این موضوع در بعد فرهنگی و رسانه‌ای شهر آبادان تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.