میزان ذخایر سدهای خوزستان اعلام شد

حورنا: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ذخایر مخازن سدهای استان ۱۰ میلیارد و ۴۴۸ میلیون مترمکعب است که از این میزان ۴ میلیارد و ۳۵ میلیون مترمکعب حجم قابل برنامه‌ریزی برای کشت‌های پاییزه می‌باشد.

فتح‌الله دهکردی عنوان‌کرد: سرجمع ورودی آب به سدهای استان ۱۷۶ مترمکعب در ثانیه و میزان مصرف نیز از محل ذخیره این سدها ۴۱۷ مترمکعب در ثانیه است.
وی افزود: میزان ذخایر سدهای کارون بزرگ ۸ میلیارد و ۵۹۶ میلیون مترمکعب است و حجم قابل برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت ۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون مترمکعب می‌باشد. در حال حاضر میزان ورودی به سدهای استان ۱۱۱ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی این حوزه ۳۶۰ مترمکعب در ثانیه است.
معاون حفاظت و بهره‌بردای از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: میزان ذخایر سد کرخه نیز در حال حاضر یک میلیارد و ۲۸۳ میلیون مترمکعب است. میزان ورودی آب به دلیل بارش‌های اخیری که پشت سد اتفاق افتاده ۵۲ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی ۳۸ مترمکعب در ثانیه می‌باشد.
دهکردی اظهارکرد: در حوزه سد مارون ۴۹۳ میلیون مترمکعب ذخیره آب وجود دارد و از این حجم ۲۲۹ میلیون مترمکعب حجم قابل برنامه‌ریزی است. میزان ورودی به این سد نیز ۱۰ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی ۱۵ مترمکعب در ثانیه است.