ترویج فرهنگ عاشورایی رویکرد صدا و سیمای خوزستان است

خورنا: مدیرکل صدا و سیمای خوزستان گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و نوجوانان در ایام محرم و صفر از رویکردهای اصلی و مهم شبکه استانی مرکز خوزستان است.

مسلم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اهواز اظهار کرد: امسال شبکه استانی مرکز خوزستان در ایام محرم و صفر  با تهیه، تولید و پخش زنده برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی با رویکرد بومی در تمام شهرستان‌های استان و آن هم با همکاری حوزه، دانشگاه و دیگر نخبگان استانی، سعی در ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و نوجوانان استان می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین کارکردهای فرهنگی صدا و سیمای مرکز خوزستان در دهه محرم امسال پوشش دادن عزاداری مردم استان به عنوان الگوی عزاداری بی‌ریا برای سایر استان‌ها است، تصریح کرد: پخش زنده و تصویر برداری از مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) توسط مردم استان در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و حتی روستاهای این استان انجام می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان اضافه کرد: در ایام محرم و صفر امسال شبکه استانی مرکز خوزستان سعی دارد با توجه به جنگ نرم دشمن و ولایت مداری مردم این استان چهره اصلی این استان را برای مسئولان کشور بازگو کند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز خوزستان سعی خواهد کرد که با تولید برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی با همکاری حوزه، دانشگاه و دیگر نخبگان استانی مخاطبان بیشتری را جذب  کند، گفت: برنامه‌های امسال شبکه استانی مرکز خوزستان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی و فرهنگی اعم از دفاع مقدس، ماه محرم، نشان دادن بازار شهرها، آداب و رسوم مردم، اماکن تاریخی، دینی و مذهبی و دهه ولایت نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر می‌شود.

رحیمی شناخت ذائقه‌های مختلف را بسیار لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برنامه ساز باید بداند مخاطبش چه می‌خواهد و بر اساس نیازهای مخاطبانش برنامه بسازد و این نیاز در هر استان متفاوت است و این تفاوت می‌تواند به جذابیت برنامه بیافزاید.

وی همچنین توان نیروی انسانی متخصص و با تجربه را در تهیه و تولید برنامه ها بسیار موثر برشمرد و گفت: بهره‌مندی از نیروی با تجربه و با سواد امری لازم است و داشتن منابع خوب به همان نسبت نیز می‌تواند به موفقیت یک برنامه کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه این شبکه استانی ویژه برنامه‌های مختلفی برای پخش در نظر گرفته شده است و مهم تر از آن، مجموعه‌هایی است که به نام سریال‌های مناسبتی قرار است در این ایام پخش شود، اظهار کرد: شبکه‌های سیمای مرکز خوزستان ویژه برنامه‌های بسیاری را برای ایام ماه محرم امسال تدارک دیده‌ است، همچنین برنامه‌های معمول خود را نیز با محوریت ماه محرم به مخاطبان خاص خود ارائه می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه استانی مرکز خوزستان “زیارت وارث”، “مراسم سوگواری حسینی در تمام شهرستان‌های استانی با رویکرد بومی” و سایر ادعیه، علاوه بر آن مراسم “شیرخوارگان حسینی” که در سطح استان برگزار می‌شود را پوشش زنده تصویری می‌دهد.

رحیمی همچنین عنوان کرد: برنامه‌های سیمای مرکز خوزستان  در ایام محرم و صفر امسال نسبت به سال گذشته گسترده‌تر است و توجه به نوجوانان و جوانان در آن‌ها پر رنگ‌تر خواهد شد تا این قشر جست‌و‌جوگر و پویا، بیش از پیش با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امسال صدا و سیمای مرکز خوزستان در راستای گسترش فرهنگ حسینی، عاشورایی، معرفی قیام حسینی و نقش عاشورا در تحکیم جامعه برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است، افزود: دعوت از هیئت‌های مذهبی و حضور در برنامه زنده از دیگر آیتم‌های برنامه‌های دهه محرم و صفر است.

انتهای خبر/ حسین عبدالعزیزی