ظریف عازم آفریقای جنوبی شد

خورنا: مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی در پرتوریا برگزار خواهد شد و زمینه‌های توسعه همکاری‌هایاقتصادی و تجاری فراهم می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بامداد امروز (چهارشنبه) تهران را به مقصد پرتوریا ترک کرد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به ریاست وزیران خارجه دو کشور، ۹ آبان در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

جلسات کارشناسی این نشست در قالب سه کارگروه اجتماعی، اقتصادی و فنی و انرژی نیز قرار بود در روزهای ۷ و ۸ آبان در پرتوریا برگزار شود. در این جلسات نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دو کشور درباره زمینه‌های مختلف همکاری، مذاکره و مقدمات برگزاری نشست اصلی را فراهم کرده‌اند.

مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز همزمان با اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی در پرتوریا برگزار خواهد شد و زمینه‌های توسعه همکاری‌هایاقتصادی و تجاری فراهم می‌شود.

پیش از این مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که تاکنون ۸۰ سند همکاری بین این دو کشور به امضا رسیده است.

قرار است ظریف پس از این نشست، عصر پنجشنبه آفریقای جنوبی را به مقصد ترکیه ترک کند.

وی صبح روز جمعه نیز در شصتمین اجلاس «گفت‌وگو، خلع سلاح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی» (پاگواش) در استانبول سخنرانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با مقامات ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.