افتتاح ایستگاه مطالعه در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی اهواز

خورنا: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فی مابین بیمارستان امام خمینی ره اهواز و نهاد کتابخانه های عمومی استان طرح ایستگاه مطالعه در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ره اهواز افتتاح شد.

ستار بلدی مسئول درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز با اشاره به اهمیت ایستگاه های مطالعه در ارتقای سرانه مطالعه گفت: ایستگاه مطالعه  به معنای آوردن کتابخانه به فضای تردد  مردم با دهها عنوان کتاب مفید در قفسه ها است.

این مسئول عنوان کرد: هر فرد می تواند با هر بار مراجعه به این ایستگاه یکی از کتاب های مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه مستقر در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز مطالعه و آن را به همین ایستگاه بازگرداند.

بلدی در ادامه سخنان خود ادامه داد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

ریاست بیمارستان امام خمینی ره نیز ضمن تقدیر از افتتاح ایستگاه مطالعه، کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه را از نکات مثبت این رخداد برشمرد و خواستار توسعه این فعالیت ها و تکریم هر چه بیشتر ارباب رجوع شد.