مسجدسلیمان در اوج بالندگی و شکوفایی مجدد قرار دارد

خورنا: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت : نفت در این منطقه در اوج بالندگی و شکوفایی مجدد خود قرار دارد .

ابراهیم پیرامون در گفتگو با خبرنگار خورنا در مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: در حالیکه برخی افراد تصور می کنند نفت در این منطقه تمام شده است باید در این خصوص از دید فنی به این موضوع نگریست و با زبان فنی گفت که نفت در این منطقه در مسیر شکوفایی و بالندگی مجدد قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : بالندگی و شکوفایی مجدد صنعت نفت در این منطقه بواسطه ی روزآمد شدن و بکارگیری تکنولوژی های جدید در ساخت تأسیسات بهره برداری ، نمک زدایی و تزریق گاز در مخازن و میادین مختلف این شرکت حاصل شده است .

این کارشناس ارشد مخازن نفتی با عنوان اینکه قدمت بالای تأسیسات موجب کاهش توان تولید شده بود افزود : در حال حاضر با وارد مدار شدن واحد بهره برداری هفت شهیدان و در حال اجرا بودن ۱۶ واحد بهره برداری ، نمک زدایی و تزریق گاز این شرکت پیشرو در امر بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی خود در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محسوب می شود .

وی با بیان اینکه این شرکت هم اکنون ظرفیت تولید ۱۴۵ هزار بشکه در روز را دارد ادامه داد : این مقدار از ۱۶ مخزن نفتی و ۸ مخزن گازی واقع در حوزه ی عملیاتی این شرکت استحصال می شود ضمن آنکه توان تولید نفت و گاز با احداث تأسیسات جدید رو به افزایش است .

لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان قدیمی ترین تولید کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه که قدمت آن به سال ۱۲۸۷ خورشیدی و پیدایش نفت در خاورمیانه باز می گردد یکی از ۵ شرکت بهره بردار نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می باشد که در گستره ی جغرافیایی به وسعت ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع از ایذه در شمال خوزستان تا کبود در استان ایلام فعالیت می کند .

انتهای خبر/ دانوش صالحی