رسانه­ ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم و پیشگیری از مسمومیت ها دارند

خورنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رسانه­ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم و پیشگیری از مسمومیت ها دارند.
به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان ضمن اعلام تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در هفته پیشگیری از مسمومیت دراستان، تاکید کرد: رسانه های استان به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع رسانی به شهروندان خوزستانی دارند.
وی با بیان اینکه معرفی شماره تلفن ۱۴۹۰ دارو و سموم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شهروندان خوزستانی در کاهش آمار مسمومیت در استان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد، از رسانه های جمعی استان در خواست کرد: در این زمینه با معاونت غذا و داروی استان در راستای کاهش آمار مسمومیت همکاری کنند.
بهزاد شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی ویژه ای به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها شهروندان خوزستانی توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و این معاونت تلاش می کند در طول سال جاری این اقدامات را به صورت مستمر انجام دهد.
این مقام مسوول تصریح کرد: ساخت تیزر با موضوع مسمومیت های شایع و معرفی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم انجام شده که در روزهای آینده از سیمای مرکز خوزستان پخش می شود.
مخمل زاده همچنین با بیان اینکه علاوه بر تهیه و پخش تیزر، هشدار و پیام های اطلاع رسانی دارو و سموم نیز با هدف آگاه سازی شهروندان خوزستانی از انواع  مسمومیت ها رایج نیز به صورت زیرنویس از سیمای خوزستان پخش می شود، افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با تهیه مقالات علمی و ارسال خبرهای مختلف برای انتشار در  مطبوعات و خبرگزاری های استان سعی در کاهش آمار مسمومیت در خوزستان دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  در ادامه معرفی مرکز  اطلاع رسانی دارو و سموم این معاونت، تهیه، توزیع پوستر و بروشور آموزشی، ارسال پیامک انبوه معرفی شماره تلفن ۱۴۹۰ برای مردم، حضور کارشناسان دفتر تحقیق و توسعه در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی، تهیه و نصب بنر معرفی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم در سطح شهر اهواز با عناوین: پیشگیری از مسمومیت دارویی، مسمومیت در کودکان، مسمومیت با مونوکسید کربن، پیشگیری از مسمومیت با گیاهان سمی و پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد از دیگر برنامه های این معاونت بر شمرد.

انتهای خبر/ حسین عبدالعزیزی