رییس دادگستری و دادستان شهرستان مسجدسلیمان معرفی شدند

خورنا: معاون قضایی اداره کل دادگستری خوزستان آقایان پیمان چعباوی و علی ادبی را به ترتیب بعنوان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان معرفی نمود.

به گزارش خبرنگار خورنا از مسجد سلیمان، وی که در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید و قدیم  این شهرستان و درجمع مدیران و روسای ادارات و نهادهای این شهر سخن می گفت افزود : خالصانه و متواضعانه می گویم محتاج به کمک و همکاری روحانیون معزز و دستگاههای فرهنگی برای کمک به کاهش ورودی پرونده های قضایی به این قوه هستیم .

پورمحمدی با بیان اینکه دخالت یک ریش سفید بزرگ طایفه یا یک روحانی در حل و فصل یک پرونده ی ساده مثل طلاق از ورود ده پرونده ی جانبی دیگر جلوگیری می کند گفت : تقاضای مهریه ، بازپس گیری جهیزیه ،  درخواست نفقه ، عدم تمکین ، ضرب و جرح ، توهین و مواردی از این قبیل معمولاً بدنبال یک تقاضای طلاق از سوی طرفین درخواست و تشکیل پرونده می شود .

وی افزود : چنانچه ادارات و دستگاههای متولی امر فرهنگ سازی به همراه بزرگان طوایف و روحانیت معزز دراین خصوص همکاری بیشتری نمایند میشود از طرح پرونده های جدید و اطاله دادرسی سایر تضییع حق شدگان جلوگیری کرد .

معاون قضایی اداره کل دادگستری خوزستان با اعلام اینکه کمبود نیروی انسانی خصوصاً قاضی در سیستم قضایی مسجدسلیمان منجر به طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها می شود گفت : طبق مصوبه ی قوه قضاییه دادگستری مسجدسلیمان باید دارای ۱۸ قاضی باشد در حالیکه هم اکنون تنها ۱۱ قاضی در این مسند به مردم خدمت میکنند .

وی خاطر نشان کرد : کمبود قاضی سبب شده قضات موجود ۵/۱ تا ۲ برابر شرح وظایفشان کار کنند و پرونده ها را مطالعه و رأی صادر نمایند .

وی ادامه داد : طبق استانداردهای قوه قضاییه هر قاضی بطور متوسط ماهیانه ۱۱۰ پرونده را              می بایست رسیدگی و صدور رأی نماید  در حالیکه به علت کمبود قاضی ، قضات مشغول به خدمت در مسجدسلیمان بطور متوسط ماهیانه ۱۲۵پرونده را رسیدگی و صدور رأی کرده اند .

این مقام قضایی استان خوزستان با بیان اینکه برای رسیدگی به احقاق حق سرعت ملاک عمل نیست افزود : کیفیت و سرعت دوبال تأمین و تحقق عدالتند که می بایست هرکدام با دقت و ظرافت مورد استفاده قرار گیرند .

در پایان وی ضمن تقدیر از زحمات آقایان حسینی فالحی و محمد معینی در طول دوره ی خدمتشان در این شهر آقایان پیمان چعباوی و علی ادبی را به ترتیب بعنوان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان معرفی نمود .

لازم به ذکر است حجت الاسلام حسینی فالحی که مدت ۳۲ ماه در مسند رییس دادگستری این شهرستان خدمت می کرد با انتقال به اهواز بعنوان دادرس دادگاه تجدیدنظر خوزستان و محمد معینی نیز با ۴ سال خدمت در مقام دادستان عمومی و انقلاب مسجدسلیمان بعنوان رییس دادگستری شهرستان گتوند منصوب شدند .

 انتهای خبر/ دانوش صالحی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاظم قمصری ریاست محترم شعبه یک دادگستری مسجد سلیمان با درود بر شما اینجانب کاظم قمصری ساکن تهران دارای پرونده به شماره ۹۸۰۷۳۰ از شعبه یک دادگستری میباشم در مورخه ۳۰/۷/۹۸ وقت رسیدگی داشتم که مقرر گردید پرونده با گرفتن استعلام های لازم به روند خود جریان یابد اما تا کنون هیچ خبری به دست من نرسیده. لذا خواهشمندم با بررسی های خود خبری از نتیجه به ما بدهید با سپاس از ان مقام محترم قمصری