امام جمعه آبادان: خروجی کنسرت‌های آبادان هنجارشکن است

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: خروجی کنسرت‌های اخیر، بنا به نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی، بسیار هنجارشکن بوده است.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور ضمن تبریک اعیاد بزرگ قربان و غدیر و دهه ولایت اظهار کرد: مشکلاتی که در خصوص شهر آبادان وجود دارد به طور دائم در خطبه‌های نماز جمعه از آن صحبت می‌شود.

وی با اشاره به لغو کنسرت اخیر در این شهرستان ادامه داد: با کمال تأسف و با وجود تمام تبلیغات منفی، در مدت زمانی که در آبادان بودم، غیر از یک کنسرت که به علت عمل نکردن برگزار کنندگان آن به شرایط و قوانین شهر آبادان، کنسرت دیگری لغو نشده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: خروجی کنسرت‌ها با توجه به نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی در کنسرت‌های اخیر برای جامعه شهری آبادان هنجارشکن بوده است.

*ارزش‌های اسلامی زیر سؤال رفته است

ابراهیمی‌پور افزود: در کنسرتی که چند روز قبل برگزار شده بود بنا به مستنداتی که در اختیار داریم، ارزش‌های اسلامی زیر سؤال رفته است و این برای شهر شهید پرور آبادان بسیار تأمل برانگیز است.

وی تاکید کرد: در کنسرتی که لغو شد، هیچ گونه مجوزی از اداره ارشاد مبنی بر اجرای کنسرت موسیقی اخذ نشده بود.

نماینده ولی فقیه در آبادان ابراز داشت: تبلیغات این کنسرت تحت عنوان جنگ شادی انجام شده بود و در جنگ شادی کسی حق دریافت وجه از مردم را ندارد و برگزاری این گونه برنامه‌ها به عهده دستگاه‌های دولتی است، به بهانه‌ای این که این یک جنگ شادی است تبلیغات وسیعی نیز در این خصوص شده بود.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: کنسرت‌ها نباید ساختارشکنی کنند و باید از یک قانون واحد اسلامی تبعیت کنند، این گونه برنامه‌ها را نباید به دست دلالان و واسطه‌ها سپرد تا فضای مسموم پشت پرده در این گونه برنامه‌ها رخ دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از هنرمندان آبادان دعوت به عمل خواهیم آورد و آنان را ساماندهی خواهیم کرد، به یاری خدا از این عزیزان در مراسم‌های شادی شهر آبادان استفاده خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد از بیرون شهر کسی برای مردم آبادان برنامه‌ای اجرا کند و اگر برنامه‌ای باشد در چارچوب قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.